کد خبر: 638506
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

پیش‌بینی عجیب یک اقتصاددان از بازار ارز؛ جهش قیمت ارز فعلا متصور نیست

یک اقتصاددان با بررسی شرایط حاکم بر مناسبات جهانی معتقد است درصورت کاهش تنش‌‌های بین‌المللی بعید است نرخ ارز نوسان زیادی داشته باشد.

پیش‌بینی عجیب یک اقتصاددان از بازار ارز؛ جهش قیمت ارز فعلا متصور نیست
کد خبر: 638506
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۰۹:۰۰:۰۰

یک اقتصاددان معتقد است، اگر علائم بیشتری از کاهش تنش‌های بین‌المللی مشاهده شود، تا پایان سال بازار شاهد جهش قیمت ارز نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، حسین عبده تبریزی، اقتصاددان گفت: اگر دولت ارز فراوان داشت، از همین حالا شروع به دفاع از قیمت جاری ارز و حتی تلاش برای کاهش آن می‌کرد. اما در حوزه‌ ارز، دست دولت خیلی باز نیست. در عین حال، تنگدستی ارزی دولت بدآن معنا نیست که در ماه‌های پیش رو برای کنترل نرخ ارز از همه‌ توان خود و کشور استفاده نکند.

این اقتصاددان عنوان کرد: اگر این دو وجه موضوع را در نظر بگیریم، به شرط آن‌که علائم بیشتری از کاهش تنش‌های بین‌المللی مشاهده شود نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۲ و به‌رغم رشد نقدینگیِ در حد سال گذشته، ممکن است در محدودهای پایین‌تر از نرخ تورم باقی بماند. بنابراین، جهش قیمت ارز فعلا متصور نیست.

به گفته وی نوسانات قیمت نفت و درآمدهای نفتی، در هر دو دوره‌ کاهش یا افزایش آن، در نهایت به بروز تورم در اقتصاد ایران منجر می‌شود. 

این اقتصاددان عنوان کرد: حاصلِ اعمال این سیاست آن است که کالاهای قیمت‌گذاری‌شده به صورت نسبی ارزان می‌شوند و تقاضای این کالاها افزایش می‌یابد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها