کد خبر: 638417
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۴۰:۱۱
| |

اینترنت ماهواره‌ای در مرحله آزمایش اولیه/ قائم‌مقام وزارت ارتباطات: اسپیس‌ایکس مصوبه را قبول کند، همکاری می‌کنیم

قائم‌مقام وزارت ارتباطات از آغاز مرحله آزمایش اولیه سرویس‌های ماهواره‌ای در ایران خبر داد و گفت: شرکت اسپیس‌ایکس نیز باید همکاری لازم را در چهارچوب مصوبه انجام دهد تا همکاری‌مان شکل بگیرد.

اینترنت ماهواره‌ای در مرحله آزمایش اولیه/ قائم‌مقام وزارت ارتباطات: اسپیس‌ایکس مصوبه را قبول کند، همکاری می‌کنیم
کد خبر: 638417
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۴۰:۱۱

معاون وزیر ارتباطات از همکاری این سازمان با اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای، در مرحله تست‌های اولیه سرویس خبر داد.

به گزارش ایرنا، «امیر لاجوردی»، قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات، گفت: فرایند ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای به نوع همکاری اپراتور ارائه‌دهنده خدمت مرتبط است.

او افزود: اکنون با همکاری اپراتوری که ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای بوده و از طریق شرکت در فراخوان، تمایل خود را برای همکاری اعلام کرده است، در مرحله تست‌های اولیه سرویس هستیم. شرکت اسپیس‌ایکس نیز باید همکاری لازم را در چهارچوب موضوع مصوب روز گذشته انجام دهد تا همکاری‌مان شکل بگیرد.

به گفته او استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در چهارچوب قوانین کشور می‌تواند به سرعت‌گرفتن پروژه‌هایی مانند توسعه اینترنت روستایی و فیبر نوری بینجامد. 

قائم‌مقام وزیر ارتباطات درباره اینکه آیا اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند فعالیت اپراتورها را محدود یا نیاز کشورها به پروژه فیبر نوری را کاهش دهد و رفته‌رفته جای هم این تکنولوژی‌ها را بگیرد؟ گفت: هیچ‌گاه سرویس‌هایی مانند اینترنت ماهواره‌ای نمی‌توانند جایگزینی برای فیبر نوری باشند. به اعتقاد ما، پروژه فیبر نوری زیرساخت چند دهه آینده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها