کد خبر: 638366
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۰:۱۰:۳۴
| |

اینفوگرافیک| قسط وام مسکن کدام خانواده‌ها ۳۰ میلیون تومان است؟

از آنجایی‌که تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق، بسته به جمعیت شهر متفاوت است، مبلغ افزایش تسهیلات به‌تناسب تعداد فرزند نیز متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید مبلغ تسهیلات و میزان تقریبی اقساط ماهانه را به تفکیک مناطق شهری و جمعیت خانوارها مشاهده کنید.

اینفوگرافیک| قسط وام مسکن کدام خانواده‌ها ۳۰ میلیون تومان است؟
کد خبر: 638366
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۰:۱۰:۳۴

بانک مسکن در راستای اجرای ماده ۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این فرصت را در اختیار خانوارهای پرجمعیت قرار داده تا به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال، ۲۵ درصد تسهیلات بیشتری دریافت کنند.

به گزارش همشهری، این تسهیلات تا سقف ۴ فرزند افزایش پیدا می‌کند و هم‌زمان دوره بازپرداخت وام نیز به ازای هر فرزند ۲ سال و تا سقف ۱۰ سال بیشتر می‌شود. با این حساب، دوره بازپرداخت وام مسکن از ۱۲ سال فعلی می‌تواند تا ۲۲ سال افزایش پیدا کند.

اگر خانوارها خواستار دریافت وام جعاله تعمیر مسکن نیز باشند، این وام ۱۶۰ میلیون تومانی هم با افزایش ۲۵ درصدی به ازای هر فرزند تا ۳۲۰ میلیون تومان قابل‌افزایش است اما دوره بازپرداخت این تسهیلات که در شرایط فعلی ۵ سال است، نمی‌تواند تا ۲۲ سال کش پیدا کند و با ضرایب کمتری که هنوز از سوی بانک مسکن اعلام نشده، افزایش خواهد یافت.

اقساط وام ۱۶۰ میلیون تومانی جعاله مسکن، در شرایط فعلی ۴.۴ میلیون تومان است و با فرض تغییر نکردن دوره بازپرداخت، تا ۸.۸ میلیون تومان برای خانوارهای متقاضی وام ۳۲۰ میلیون تومانی قابل‌افزایش است.

از آنجایی‌که تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق، بسته به جمعیت شهر متفاوت است، مبلغ افزایش تسهیلات به‌تناسب تعداد فرزند نیز متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید مبلغ تسهیلات و میزان تقریبی اقساط ماهانه را به تفکیک مناطق شهری و جمعیت خانوارها مشاهده کنید:

وام مسکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها