کد خبر: 638120
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۵۵:۰۰
| |

کدام خانوارها زمین 400 متری دریافت می‌کنند؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس از سیاست‌های مهاجرت معکوس برای زندگی در روستاها خبر داد و گفت: زمین‌‌های 400متری پیش‌بینی شده که مشکلات اسکان و معیشت را پوشش دهد.

کدام خانوارها زمین 400 متری دریافت می‌کنند؟
کد خبر: 638120
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۵۵:۰۰

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید مهاجرت معکوس انجام شود تا در مرحله‌ای که روستاییان به مرکز استان‌ها مهاجرت کرده‌اند، بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای در روستا‌ها و شهر‌های کوچک ارائه دهیم.

به گزارش تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حدود ۶ میلیون خانواده متقاضی خانه‌دار شدن هستند که برای ۴ میلیون نفر از آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و زمین آن آماده شده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید به سمت انبوه‌سازی برویم، افزود: در شهرک‌ها که این امکان وجود دارد که به صورت ویلایی در اختیار مردم قرار دهیم. با امکانات و مصالح موجود، می‌توان در یک بازه زمانی ۳ ماهه، یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری ساخت.

رضایی‌کوچی خاطرنشان کرد: نگاه‌مان این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را برای روستائیان و شهر‌های کوچک در اختیار مردم قرار دهیم که مردم بتوانند در آن جا زندگی کنند. مخصوصا با پیش‌بینی زمین‌های ۴۰۰ متری که هم بحث اسکان و هم معیشت مردم در این کار مدنظر است.

رضایی با اشاره به آخرین قانون جهش تولید مسکن گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد زمین شناسایی و ساخت و ساز آن شروع شده و پیش‌بینی مان این است که با پیشرفت حدود ۳۰ درصد و با همکاری بیشتر بانک‌های عامل و تسهیلات ویژه این کار انجام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها