کد خبر: 637798
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۰:۳۰:۵۹
| |

نوسانات قیمت دلار در اثر جنگ غزه کدام محصولات ایران‌خودرو و سایپا را گران کرد؟

رصد قیمت‌ها نشان می‌دهد محصولات داخلی، مونتاژی و خودروهای خارجی در هفته گذشته متاثر از فاکتورهای افزاینده‌ای از جمله نرخ دلار گران شدند.

نوسانات قیمت دلار در اثر جنگ غزه کدام محصولات ایران‌خودرو و سایپا را گران کرد؟
کد خبر: 637798
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۰:۳۰:۵۹

بازار خودرو در یکی دو هفته اخیر شاهد افزایش دوباره قیمت بود. رصد قیمت‌ها نشان می‌دهد محصولات داخلی، مونتاژی و خودروهای خارجی در هفته گذشته متاثر از فاکتورهای افزاینده‌ای از جمله نرخ دلار گران شدند. نوسان قیمت دلار در ایران همزمان با جنگ در غزه ثبات چندماهه بازار خودرو را نیز مختل کرد و قیمت‌ها را بالا کشید اما این تنها عامل افزایش قیمت نبود.

به گزارش همشهری آنلاین، مجموعه فاکتورهای موثر بر بازار خودرو از ۱۵ مهرماه تاکنون قیمتی محصولات پرتقاضا را بین ۲تا ۳ درصد بالا برده است. پژوپارس سفارشی که در هفته‌های ابتدایی مهر با قیمت ۵۱۵ میلیون تومان معامله می‌شد، امروز به ۵۲۵ میلیون تومان رسیده است. کوئیک ساده نیز از ۳۳۸ میلیون تومان به ۳۴۵ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۷ مدل MC از ۷۲۰ میلیون تومان به ۷۳۲ میلیون تومان رسیده است. با وجود کاهش دامنه نوسانات قیمت در روزهای اخیر، بعضی محصولات دیروز هم رشد قیمت داشتند.

از میان محصولات ایران‌خودرو ۲۰۶ تیپ۲، باز هم افزایشی بود و با حدود ۵ میلیون تومان رشد به ۴۸۲ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷ دنده، دیگر محصولات افزایشی این شرکت بودند. از میان محصولات سایپا نیز تیبا دیروز همین حدود افزایش قیمت داشت و انواع هاچ‌بک و صندوق‌دار این خودرو بین ۳ تا ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت. ام‌وی‌ام، دیگنیتی، تیارا، و کی‌ام سی هم از میان مونتاژی‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان گران شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها