کد خبر: 637706
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۱۴:۵۰:۲۲
| |

پای مرسوله‌های پستی هم به قاچاق باز شد؛ کشف 700 میلیارد ریال کالای قاچاق از طریق پست

مدیرکل مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه درسال گذشته 239 فقره پرونده قاچاق از طریق پست ثبت شده است گفت: در حال حاضر اداره پست حق تحویل‌گرفتن کالا‌های ممنوعه مانند لوازم‌خانگی، از استان‌هایی که معافیت ملوانی و مرزنشینی دارند را برای ارسال‌کردن به سمت عمق کشور را ندارد.

پای مرسوله‌های پستی هم به قاچاق باز شد؛ کشف 700 میلیارد ریال کالای قاچاق از طریق پست
کد خبر: 637706
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۱۴:۵۰:۲۲

مدیرکل مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سال گذشته ۲۳۹ فقره پرونده قاچاق کالا از طریق پست به ارزش حدود ۷۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق تشکیل شده است.

به گزارش تسنیم، یاسر سوادکوهی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه‌ با قاچاق کالا از طریق پست‌کردن محصولات ممنوعه بیان کرد: در حال حاضر اداره پست حق تحویل‌گرفتن کالا‌های ممنوعه مانند لوازم‌خانگی، از استان‌هایی که معافیت ملوانی و مرزنشینی دارند را برای ارسال‌کردن به سمت عمق کشور را ندارد. 

به گفته سوادکوهی در سال گذشته 239 فقره پرونده قاچاق کالا از طریق پست به ارزش حدود 70 میلیارد تومان کالای قاچاق تشکیل شده است.

168 پرونده از این تعداد برای اداره پست و 55 فقره باقی مانده نیز به سایر شرکت‌های خصولتی ارسال‌کننده محصولات مربوط میشود. 

وی با اشاره به اینکه برای متخلفین ارسال اقلام قاچاق از طریق پست بسیار مناسب است، بیان کرد: مرسوله‌های پستی در ایمن‌ترین شرایط با پلمب محصولات از مبدأ به مقصد با خودرو دولتی پلاک قرمز ارسال می‌شود و متخلفین نیز با سوءاستفاده از این شرایط محصولات قاچاق خود را ارسال می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از ارسال کالا‌های قاچاق از طریق پست، گفت: در همین رابطه افراد دریافت‌کننده مرسوله‌های پستی موظف شده‌اند تا کالاها را فقط با اخذ شناسه کالا و کد رهگیری تحویل بگیرند با این اقدام محل مفر متخلفین بسته شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها