کد خبر: 637257
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۸:۱۰:۰۹
| |

آپارتمان در گران‌ترین و ارزان‌ترین محله تهران متری چند است؟

روزنامه همشهری نوشت: در شهریور امسال، میانگین وزنی قیمت معامله هر مترمربع زیربنای مسکونی در منطقه یک به 157میلیون و 952هزار تومان رسیده است.

آپارتمان در گران‌ترین و ارزان‌ترین محله تهران متری چند است؟
کد خبر: 637257
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۸:۱۰:۰۹

روزنامه همشهری با استناد به گزارش جدید مرکز آمار ایران، قیمت مسکن در گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌های تهران را بررسی کرده است.

به گزارش همشهری، بررسی متوسط قیمت خریدوفروش آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه حاکی از این است که در شهریورماه ۱۴۰۲، منطقه یک تهران طبق روال معمول، بالاترین میانگین قیمت را داشته و گران‌ترین منطقه مسکونی پایتخت بوده است. طبق اعلام مرکز آمار ایران، در شهریور امسال، میانگین وزنی قیمت معامله هر مترمربع زیربنای مسکونی در منطقه یک به 157میلیون و 952هزار تومان رسیده است. در مقابل، عنوان ارزان‌ترین منطقه تهران برای املاک مسکونی به منطقه 18تهران اختصاص پیدا کرده و متوسط قیمت وزنی هر مترمربع زیربنا در این منطقه به 41میلیون و 501هزار تومان رسیده است.

این روزنامه افزوده است: براساس اطلاعاتی که مرکز آمار ایران منتشر کرده، برای خانه‌دار شدن در شهر تهران با میانگین قیمت شهریورماه، به‌طور میانگین به 6میلیارد و 63میلیون تومان سرمایه نیاز است که به‌طور خالص، فقط 850میلیون تومان آن از طریق دریافت وام خرید و جعاله مسکن قابل تأمین است. در این میان، متقاضیان خرید یک آپارتمان 75متری در منطقه یک تهران باید به‌طور میانگین 11میلیارد و 846میلیون تومان پرداخت کنند؛ اما در ارزان‌ترین منطقه تهران (منطقه 18) برای خرید همان آپارتمان 75متری باید 3میلیارد و 113میلیون تومان هزینه کرد. براساس این آمارها بالاترین میانگین قیمت مسکن در شهر تهران حدود دو برابر قیمت میانگین شهر است و مسکن در ارزان‌ترین منطقه شهر معادل نصف میانگین شهر دادوستد می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها