کد خبر: 637068
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

مردم این ۱۲ استان نصف به اضافه یک حقوق خود را برای اجاره‌بهای مسکن می‌دهند!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تازه‌‌‌ترین برآورد رسمی از هزینه اجاره‌‌‌نشینی در شهرهای کشور، نشان می‌دهد، خانوارهای ساکن در استان تهران پارسال به طور متوسط معادل«نصف به اضافه یک حقوق» خود را صرف هزینه تامین مسکن (اجاره‌‌‌بها) کردند.

مردم این ۱۲ استان نصف به اضافه یک حقوق خود را برای اجاره‌بهای مسکن می‌دهند!
کد خبر: 637068
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای‌اقتصاد با آمار رسمی هزینه اجاره‌‌‌نشین‌‌‌ها در کشور را برآورد کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، درآمدخواری اجاره‌‌‌بها برای خانوارهای تهرانی رکورد تازه‌‌‌ای را به ثبت رساند. تازه‌‌‌ترین برآورد رسمی از هزینه اجاره‌‌‌نشینی در شهرهای کشور، نشان می‌دهد، خانوارهای ساکن در استان تهران پارسال به طور متوسط معادل«نصف به اضافه یک حقوق» خود را صرف هزینه تامین مسکن (اجاره‌‌‌بها) کردند. این میزان رکورد تازه‌‌‌ای از درآمدخواری اجاره‌‌‌بها (هزینه تامین مسکن)، را برای خانوارهای ساکن استان تهران به ثبت رسانده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است:  آمارها نشان می‌دهد، در 12 استان، به طور متوسط خانوارهای شهری هزینه بالاتری را نسبت به حد متعارف جهانی صرف پرداخت اجاره مسکن می‌کنند. در استان تهران، نزدیک به 51‌درصد و به طور دقیق 50.8‌درصد از سبد هزینه خانوارهای شهری در سال 1401 مربوط به هزینه تامین مسکن یا اجاره‌‌‌بها بوده است. بعد از تهران، پارسال، در استان البرز، 41.9‌درصد از سبد هزینه خانوارهای شهری صرف تامین مسکن (اجاره‌‌‌بها) شده است. این میزان در استان فارس، 41.9 درصد، در گیلان 39‌درصد و در اصفهان معادل 36.8‌درصد بوده است. در استان خراسان رضوی، 35.4‌درصد از کل هزینه خانوارها مربوط به اجاره‌‌‌بها (هزینه تامین مسکن) بوده است. این میزان در همدان 34.9 درصد، در هرمزگان 32.9‌درصد و در قزوین 32.4‌درصد بوده است. سال گذشته همچنین در مازندران 31.8‌درصد‌، در زنجان 30.3‌درصد و در کرمانشاه، 30‌درصد سبد هزینه خانوارها مربوط به هزینه تامین مسکن بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها