کد خبر: 636367
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

آخرین جزئیات قیمت خودروهای وارداتی+ قیمت خودروها

باوجود اینکه انتظار می‌رفت واردات خودروهای خارجی بر بازار خودرو تاثیر بگذارد، قیمت‌های میلیاردی آن‌ها عملا خرید آن برای اکثر مردم ممکن نخواهد بود.

آخرین جزئیات قیمت خودروهای وارداتی+ قیمت خودروها
کد خبر: 636367
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۲۲:۴۰:۰۰

مهم‌ترین هدف از واردات خودرو ایجاد بازار رقابتی برای خودروهای وارداتی و ارزان شدن آن‌ها بود. حال با ورود چند دستگاه، مشاهده می‌شود که قیمت‌های میلیاردی برای این خودروها در نظر گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از مهم‌ترین اهدافی که پشت پرده ورود خودروهای وارداتی به کشور وجود داشت، این بود که میزان عرضه در داخل کشور، پاسخ‌گوی تقاضای جامعه نبود.

همین امر باعث می‌شد، قیمت خودروهای وارداتی که قبل از ممنوعیت، وارد کشور شده بودند روز به روز بالاتر رفته و مردم توان خرید خودروی با کیفیت را نداشته باشند.

ارزان‌ترین محصول وارداتی، زوتی DL۵ با قیمت ۷۷۰ میلیون تومان بوده که قرار است توسط پارس‌خودرو وارد کشور شود. هیوندای کرتا با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، هیوندای النترا یک میلیارد و ۶۰۰، فولکس‌واگن جتا VS۷ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و کیا سلتوس با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سامانه بارگزاری شده‌اند.

حدود ۲۵ درصد به ارزش واقعی خودروهای وارداتی طبق قوانین مالیات و هزینه‌های دولتی مربوط به پلاک‌گذاری خودروها و… اضافه می‌شود.

در جدول پایین، پنج خودروی وارداتی با احتساب ۴۰ درصد محاسبه شده است:

نام خودروها قیمت با احتساب ۴۰ درصد ارزش افزوده

زوتی DL۵ یک میلیارد و ۷۸ میلیون تومان

هیوندای کرتا یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان

هیوندای النترا دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان

جتا VS۷ دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان

کیا سلتوس دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها