کد خبر: 634667
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۸:۳۵:۳۹
| |

پیش بینی قیمت دلار بار دیگر به توافق هسته‌ای گره خورد؛ سردرگمی بازار ارز ادامه خواهد داشت؟

در فضای خبری مبهمی که طرف‌های رسمی در موقعیت احتیاط قرار گرفته‌اند پیش‌بینی آینده دلار از روی مسیر اخبار سخت شده و بازار گمانه‌زنی‌ها بالا گرفته است.

پیش بینی قیمت دلار بار دیگر به توافق هسته‌ای گره خورد؛ سردرگمی بازار ارز ادامه خواهد داشت؟
کد خبر: 634667
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۸:۳۵:۳۹

با نزدیک شدن به تاریخ ۱۸ اکتبر(۲۶ مهر) گمانه زنی ها پیرامون توافق هسته ای ایران و برجام افزایش یافته است.

به گزارش اکو ایران، با نزدیک شدن به تاریخ مذکور، تحرکات کشورهای غربی و آمریکا در این باره فروکش کرده است همه چیز بیشتر در حد گمانه زنی های خبری است و مقامات رسمی با اظهارات مبهم موضع گیری صریحی انجام نمی دهند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که تحریم های موشکی ایران را حفظ خواهد کرد ولی تحرکات،تحریم ها و اظهار نظر مقامات رسمی در این باره در این مقطع زمانی کم شده و بیشتر اخبار منتشر شده گمانه زنی از سوی خبرگزاری های رسمی و منابع ناشناس است.

در نقطه مقابل قیمت نفت جهانی در آستانه صد دلاری شدن است و پیش‌بینی ها آینده صد دلاری را برای نفت تخمین میزنند، فروش نفت ایران رکورد زده و درآمد های نفتی بهبود پیدا کرده است، بررسی نسبی نمودار دلار و نفت تایید می کند که در موج های صعودی نفت، بازارساز تا کنون در کنترل قیمت دلار موفق بوده، افزایش درآمدهای نفتی به بازارساز در کنترل قیمت دلار کمک کرده و انتظارات صعودی به خاطر باز شدن دست بازارساز در کنترل بازار تعدیل شده است.

ایران از ابتکار پیشنهادی عمان‌برای بازگشت به برجام می گوید و در حالیکه دو‌ هفته تا موعد بند غروب مانده متیو میللر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا راه بازگشت به برجام را طولانی دانسته است.

در آستانه این تاریخ مهم حتی ماجرای پیوستن ایران به اف ای تی اف نیز بارها به بازار مخابره شده و تکذیب شده است.

در چنین فضای خبری مبهمی که طرف های رسمی در موقعیت احتیاط قرار گرفته اند پیش بینی آینده دلار از روی مسیر اخبار سخت شده و بازار گمانه زنی ها بالا گرفته است.

بازار ساز بر تثبیت بازار ارز برای پیش بینی پذیری شرایط برای فعالان اقتصادی تاکید دارد و در این مسیر، افزایش درآمدهای مالیاتی و نفتی، کاهش نقدینگی و فضای مبهم خبری به بانک مرکزی کمک کرده تا در شرایطی که معامله گران در لاک احتیاطی قرار گرفته اند دلار را در محدوده نوسانی اندکی تثبیت کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها