کد خبر: 634636
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۲۰:۴۵:۳۵
| |

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد:

حضور بلژیکی‌ها و چینی‌ها در ایران برای ساخت مسکن/ نفت به‌ جای مسکن؟

شرکت‌های چینی و بلژیکی طرح‌هایی برای ساخت صنعتی مسکن در ایران ارائه داده‌اند که طبق پیگیری ها مورد تأیید مرکز تحقیقات راه‌وشهرسازی نیز قرار گرفته است.

حضور بلژیکی‌ها و چینی‌ها در ایران برای ساخت مسکن/ نفت به‌ جای مسکن؟
کد خبر: 634636
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۲۰:۴۵:۳۵

بحث حضور شرکت‌های خارجی در نهضت ملی مسکن از آغاز این نهضت مطرح بوده؛ اما اکنون وارد فاز جدیدی شده و ضمن اینکه شرکت‌های چینی و بلژیکی روی ساخت مسکن با هزینه 200 تا 300دلار برای هر مترمربع به تفاهم رسیده‌اند، مرکز تحقیقات راه‌وشهرسازی نیز طرح‌ها و فناوری پیشنهادی این شرکت‌ها را تأیید کرده است.

به گزارش همشهری، در قانون جهش تولید مسکن و همچنین نهضت ملی مسکن که برخاسته از این قانون است، تمهیداتی برای حضور خارجی‌ها در ساخت مسکن ایران اندیشیده شده است.

حسن تیزمغز ، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: شرکت‌های چینی و بلژیکی پس از بررسی شرایط تولید مسکن در ایران، قیمت نهایی خود برای ساخت پروژه‌های مختلف را با احتساب هزینه‌های آماده‌سازی بین 200 تا 300دلار برای هر مترمربع اعلام کرده‌اند و تقاضای آنها ساخت حداقل 100هزار واحد مسکونی در هر تفاهمنامه است.

در نهضت ملی مسکن نیز از ابتدا به خارجی‌ها چراغ سبز نشان داده شد که شرکت‌های خارجی با درخواست جدی پای‌کار نیامدند؛ اما اکنون، طبق اظهارات مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، شرکت‌های متقاضی ساخت مسکن خودشان قیمت 200 تا 300دلار را ارائه داده‌اند و خواستار اجرای پروژه‌های بزرگ هستند.

به‌گفته حسن تیزمغز، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی، مطالبات این شرکت‌ها در ازای تولید مسکن نیز از طریق نفت تسویه خواهد شد و باید تمهیدات لازم در دولت و مجلس برای اجرای آن اندیشیده شود.

او درباره شیوه حضور شرکت‌های خارجی در ایران با احتساب تحریم‌ها، اعلام کرد: خود شرکت‌ها می‌دانند با چه پوششی وارد ایران شوند و حتی طراحی خود برای اجرای پروژه را نیز ارائه داده‌اند؛ یعنی کار جدی است و اگر همراهی‌های لازم انجام شود، عملیاتی شدن آن بسیار نزدیک است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها