کد خبر: 634115
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

واکنش عجیب یک مقام مسئول درباره افزایش حقوق کارگران؛ نمی‌شود صرفا یک طرف تقاضا بدهد و دستمزد اضافه شود!

معاون روابط کار وزارت کار گفت: قبول دارم که معیشت کارگران در شرایط تورمی سخت شده است، اما حداقل حقوق کارگران سالی یک بار مشخص می‌شود. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود، باید در یک فرایند سه‌جانبه‌ باشد که هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

واکنش عجیب یک مقام مسئول درباره افزایش حقوق کارگران؛ نمی‌شود صرفا یک طرف تقاضا بدهد و دستمزد اضافه شود!
کد خبر: 634115
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۰۹:۳۵:۰۰

حسین علی رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت کار درباره ترمیم دستمزد به صورت واضح اعلام کرد: من قبول دارم که شرایط معیشتی کارگران و کارمندان سخت است اما ما سالانه یکبار حداقل حقوق را مشخص کردیم و عرف شورایعالی کار هم همین است که سالانه یکبار موضوع حداقل حقوق بررسی شود.

به گزارش تسنیم، وی تاکید کرد: برای رسیدن به تصمیم جدید شرکای اجتماعی حتماً باید به جمع‌بندی برسند. صرفا یکی از شرکا نمی‌تواند تقاضا بدهد و بخواهد دستمزد اضافه شود. نزدیک 50درصد از مشاغل ما در کارگاه‌های خرد و زیر 10نفر است و هزینه‌های دستمزد در این کارگاه‌ها 40 - 50درصد است. اگر قرار باشد دستمزد افزایش یابد کارفرماها مجبور به تعدیل می شوند ما باید هم کارفرما و هم کارگر را ببینیم و توازن را رعایت کنیم. در شرایط سخت اقتصادی هستیم و باید به کمک هم این شرایط را مدیریت کنیم که ان‌شالله برای سال جدید تصمیم خوبتری بگیریم.

معاون روابط کار اظهار داشت: قبول دارم که معیشت کارگران در شرایط تورمی سخت شده است، اما حداقل حقوق کارگران سالی یک بار مشخص می‌شود. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود، باید در یک فرایند سه‌جانبه‌ باشد که هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مرز نشین غرب ارسالی در
    یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲

    خوب بشین تصمیم بگیر ما که داریم له میشم زیر بار گرانی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها