کد خبر: 633856
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

شورای رقابت تکذیب کرد؛ نوبت سوم فروش خودرو همچنان در سامانه یکپارچه!

کمتر پس ۲۴ ساعت از اعلام خبر تغییر خرید و فروش خودرو و حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو،دولت دوباره اعلام کردسامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف نخواهد شد.

شورای رقابت تکذیب کرد؛ نوبت سوم فروش خودرو همچنان در سامانه یکپارچه!
کد خبر: 633856
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ ۱۵:۰۰:۰۰

کمتر پس ۲۴ ساعت از اعلام خبر تغییر خرید و فروش خودرو و حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو،دولت دوباره اعلام کردسامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف نخواهد شد.

به گزارش عرشه آنلاین، از شب گذشته (پنجشنبه شب)، با انتشار ویدئو در اخبار تلویزیونی کشور، خبری مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودروها منتشر شده است که بر اساس آن، هر چند که این مقام مسئول در وزارت صمت، تاکید می‌کند که خودروها به صورت مستقیم و مستقل توسط خودروسازان عرضه خواهد شد، اما عرضه در قالب سامانه یکپارچه خواهد بود و تنها مشتری پس از انتخاب محصول مورد نظر از طریق سایت سامانه، برای واریز وجه به درگاه پرداخت خودروساز هدایت شده و تنها دیگر خبری از نوبت‌دهی و قرعه‌کشی نوبت‌دهی نیست؛ اما برخی اخبار رسانه‌ای منجر به این شد که سامانه یکپارچه به‌کلی حذف شده است.

در این رابطه، منوچهر منطقی- معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت - در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تکذیب حذف سامانه یکپارچه، اظهار کرد: ایجاد شفافیت، تخصیص عادلانه و ارتقاء رضایت مصرف‌کننده، نظارت بر عرضه و تقاضا و همچنین تنظیم بازار از جمله دستاوردها و کارکردهای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است که با همکاری شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت و شرکت‌های صنایع خودروسازی حاصل شده است.

وی یادآور شد: عرضه قطره چکانی خودرو، عدم ایجاد رویه واحد برای خودروسازان و تخصیص خودرو به‌صورت گزینشی برای گروه خاصی از مشتریان در بخش خصوصی، عدم امکان نظارت بر فرآیند فروش خودروسازان بر مبنای مجوزهای صادره، عدم اجرای دقیق موازین تعیین شده در کمیته خودرو برای واگذاری (نظیر کنترل اطلاعات هویتی) و به‌صورت کلی عدم اجرای شفاف فرآیند تخصیص خودرو طی سال‌های گذشته، که با فقدان ضمانت اجرایی لازم نیز همراه بوده است، فرآیند نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت را با اختلال مواجه کرده بود.

مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت در گفتگو با مهر: هر گونه تغییر در رفتار بازار خودرو منوط به مصوبه شورا یا تغییر در دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ این شوراست و سامانه یکپارچه به کار خود ادامه خواهد داد.

 متاسفانه برداشت غلطی از سخنان آقای منطقی صورت گرفته در حالیکه ایشان در گفتگو با رسانه‌ها آینده و وضعیت مطلوب را ارائه داده‌اند که همه ما در تلاش هستیم به آن نقطه برسیم. اما بدون برنامه و شتاب‌زده قطعا مانند سنوات گذشته دچار خطای محاسباتی می شویم.

 سامانه یکپارچه اگرچه از قبل وظیفه قرعه‌کشی را بر عهده داشته است اما اکنون ناظر به دستورالعمل شورا با نوبت دهی به افراد واجد شرایط زمینه حذف دلالی را فراهم کرده است و اطلاعات جامع و قابل رصد را در ایجاد تعادل در بازار رقم زده است.

 مصرف‌کنندگان نگران نباشند و هیچ حقی از ایشان تضییع نمی‌شود و تلاش شده با تضمین سود تولیدکننده عرضه به درجه تعادل رسد و با کمک سامانه در شناخت مصرف کننده واقعی و حذف دلالی ثبات در این بازار ادامه یابد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها