کد خبر: 632815
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۷:۲۰:۳۵
| |

صولت مرتضوی، وزیر کار:

نرخ بیکاری شهرهای مرزنشین بیشتر از متوسط است

وزیر کار با بیان اینکه نرخ بیکاری در مناطق مرزنشین بیشتر از مرکز کشور است گفت: یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملّی ثبات در مرزها است.

نرخ بیکاری شهرهای مرزنشین بیشتر از متوسط است
کد خبر: 632815
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۷:۲۰:۳۵

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین نشست کمیته ملّی برنامه تقویت کسب‌وکار با موضوع معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی گفت: نرخ بیکاری در استان‌ها و شهرستان‌های مرزی بیشتر از متوسط نرخ بیکاری کشوری است.

به گزارش ایلنا، وزیر کار گفت: مصوبه هیئت وزیران در حوزه اشتغال؛ معیشت و تاب‌آوری مردم مرزنشین را دنبال می‌کند. جمعیت متراکم مرزی رونق را در این مناطق به دنبال خواهد داشت. نرخ بیکاری در استان‌ها و شهرستان‌های مرزی بیشتر از متوسط نرخ بیکاری کشوری است.

مرتضوی گفت: حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران رسالت‌هایی از جمله توجه به مرزنشینان دارد؛ نگاه ویژه به مرز صرفاً معطوف به جمعیت مرزنشین نیست و نگاه به کل کشور را شامل می‌شود. 

وی، یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملّی را ثبات در مرزها دانست و تأکید کرد که باید در مرزها این اقتدار را دنبال کنیم. 

مرتضوی خاطرنشان ساخت: بزرگترین مؤلفه اقتدار ملّی، جامعه‌محور بودن امنیت ملّی است و مرز از این قائده مستثنی نیست. توجه به مرز توجه به اقتدار ملّی، اقتصاد ملّی، تبادل و اثرگذاری فرهنگی است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نرخ بیکاری در استان‌ها و شهرستان‌های مرزی بیشتر از متوسط نرخ بیکاری کشوری است. مصوبه هیئت وزیران در حوزه اشتغال؛ معیشت و تاب‌آوری مردم مرزنشین را دنبال می‌کند. جمعیت متراکم مرزی رونق را در این مناطق به دنبال خواهد داشت. 

وی همچنین ادامه داد: مرزنشینان با همسایگان در کشورهای دیگر، پیوندهای عاطفی و تاریخی دارند که باید این مزیت بزرگ را مورد توجه قرار داد و توسعه آن را دنبال کنیم. 

وزیر کار تأکید کرد: توجه به مرز را باید توجه به کل کشور بدانیم. خروج مردم از جوار مرز، هزینه‌های بالایی برای برخورداری از امنیت را به دنبال دارد که بسیار بیشتر از هزینه‌های حوزه اشتغال‌زایی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها