کد خبر: 632254
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

اعتراض روزنامه دولت به مجلس؛ تغییرات گسترده لایحه برنامه هفتم توسعه موجب کسری‌بودجه می‌شود

روزنامه ایران نوشت: درشرایطی که دولت تلاش می‌کند تا مشکلات زیرساختی اقتصاد ایران را برطرف کند، تغییر لایحه پیشنهادی دولت و افزایش هزینه‌های دولت به معنای افزایش کسری بودجه‌های سنواتی در طول سال‌های اجرای قانون برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

اعتراض روزنامه دولت به مجلس؛ تغییرات گسترده لایحه برنامه هفتم توسعه موجب کسری‌بودجه می‌شود
کد خبر: 632254
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۴۰:۰۰

روزنامه دولت از تغییرات مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه انتقاده کرده و نسبت به کسری بودجه با اجرای این قانون هشدار داده است.

به گزارش ایران، با رونمایی از نسخه کمیسیون تلفیق مجلس از برنامه هفتم توسعه، موج انتقاد در میان نمایندگان مجلس ایجاد شد، به طوری که میزان تغییرات گسترده کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس باعث شد تا به‌دلیل طولانی بودن فرایند بررسی و اصلاح نسخه تلفیق، پیشنهاد تمدید قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال ارائه و با رأی اکثریت مجلس به تصویب رسید. بدین ترتیب درحالی که قرار بود، قانون برنامه هفتم توسعه از نیمه دوم سال‌جاری عملیاتی شود، اما گستردگی تغییرات لایحه پیشنهادی دولت و غیرعملی بودن آن از نگاه بسیاری از نمایندگان مجلس باعث شد تا تصویب و نهایی‌شدن این قانون به تأخیر بیفتد.

این روزنامه نوشته است: بررسی تغییرات اعمال‌شده توسط کمیسیون تلفیق، نشان دهنده تحمیل حدود 20هزارمیلیارد تومان بار مالی جدید بر دوش دولت و درواقع کسری منابع به این برنامه بالادستی است. درشرایطی که دولت تلاش می‌کند تا مشکلات زیرساختی اقتصاد ایران از جمله تورم و کسری بودجه را با روش‌های کم هزینه و اقتصادی برطرف کند، تغییر لایحه پیشنهادی دولت و افزایش هزینه‌های دولت به معنای افزایش کسری بودجه‌های سنواتی در طول سال‌های اجرای قانون برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها