کد خبر: 629993
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۶:۳۵:۳۰
| |

با 10 میلیون تومان چه مدل گوشی می‌توان خرید؟

اگر برای خرید گوشی با دوربین باکیفیت 10 میلیون تومان کنار گذاشتید با این مدل‌ها آشنا شوید.

با 10 میلیون تومان چه مدل گوشی می‌توان خرید؟
کد خبر: 629993
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۶:۳۵:۳۰

وقتی در حال بررسی امکانات برای انتخاب یک گوشی مناسب هستیم؛ یکی از مهم‌‌‌‌ترین فاکتورهایی که به انتخاب ما جهت می‌‌‌‌دهد، بحث کیفیت دوربین گوشی است.

به گزارش خراسان، در این مطلب سعی کردیم براساس قیمت‌‌‌‌های روز، بهترین گوشی‌‌‌‌های اقتصادی را که دوربین‌‌‌‌های قدرتمندی دارند، به شما معرفی کنیم:

 Galaxy A۰۳  کمتر از ۵ میلیون تومان  

سامسونگ A03 از دوربین دوگانه واید ۴۸ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در این کلاس قیمتی عملکرد خوبی دارد. اگرچه این گوشی سال ۲۰۲۱ عرضه شده، اما همچنان بهترین گوشی از لحاظ دوربین در کلاس پایین رده محسوب می‌شود و عکس‌های رضایت‌بخشی را ثبت می‌کند.

Galaxy A۰۴s  بین ۴.۵ تا ۶ میلیون تومان

سامسونگ A04s یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که از سه لنز خوب ۵۰مگاپیکسلی واید، ۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ماکرو بهره می‌برد. کیفیت لنز اصلی در این کلاس واقعاً رضایت‌بخش است و اگر انتظارات معقولی نسبت به پولی که می‌پردازید، داشته باشید، شما را ناامید نخواهد کرد. پردازش تصاویر نیز توسط تراشه اگزینوس ۸۵۰ انحصاری سامسونگ انجام می‌شود.

Galaxy A۱۳  از  حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ تا ۷ میلیون و ۵۰۰ تومان

دوربین یکی از چیزهایی است که در این گوشی ارزان قیمت سامسونگ نظر شما را به خود جلب می‌کند. دوربین این مدل ۴ لنز در عقب و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی هم در جلو دارد. سامسونگ از لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی برای کمک به پرتره استفاده کرده است. در شرایط نوری ایده‌آل شاهد ثبت عکس‌های خوبی با گوشی A13 هستیم.  لنز اصلی نیز ۵۰ مگاپیکسل بوده و کیفیت تحسین‌برانگیزی در این کلاس دارد. سنسورهای فرعی نیز عملکرد قابل‌قبولی دارند و تنوع لنزی مناسبی را در اختیار دوستداران عکاسی قرار می‌دهند. این مدل، بهترین گوشی از نظر دوربین با قیمت مناسب محسوب می‌شود و می‌توانید عکس‌های واضح و دقیقی از افراد، مناظر و تقریباً هر چیزی بگیرد، اما در شرایط نوری ضعیف کیفیت عکس کمی پایین می‌آید و از آن جایی که تثبیت‌کننده هم ندارد برای عکاسی از کودکان بازیگوش نتایج خوبی به ارمغان نمی‌آورد.

Galaxy A۱۴ ۵G   حدود ۸ میلیون تومان

با این که لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی گوشی A14 با نسخه ۵جی "A13" مشابه است، اما این گوشی به واسطه پردازنده بهتری که دارد، خروجی عکس‌های باکیفیت‌تری را به شما ارائه می‌دهد. عکس‌های دوربین اصلی این مدل به کمک اشباع رنگ و کنتراست، پویایی خوبی دارند، ولی اندکی نویز نیز در تصاویر دیده می‌شود. در کل نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، این مدل بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۲ سامسونگ را دارد.ناگفته نماند دوربین سلفی نیز از ۵ به ۱۳ مگاپیکسل افزایش پیدا کرده و نسبت به نسل گذشته گزینه بهتری برای عکس‌های سلفی است.

Xiaomi Redmi Note ۱۱S   حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

یک گوشی با کیفیت دوربین بالا که از ترکیب چهارگانه لنزها بهره می‌برد و با توجه به لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی‌اش می‌تواند یکی از انتخابات شما باشد. البته سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن را نیز نباید نادیده گرفت. سنسور اصلی ردمی نوت ۱۱ اس فراتر از این کلاس قیمتی عمل می‌کند و برای تنوع لنزی بیشتر دو لنز ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز برای این مدل طراحی شده تا ترکیبی چهارگانه را شاهد باشیم.

Galaxy A۲۳ ۴G  حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان  

اگر یک گوشی با دوربین عالی و قیمت مناسب می‌خواهید با توجه به تجربه عکاسی و کیفیت هر ۴ لنز استفاده شده در این مدل، بی‌تردید محصول محبوب سامسونگ انتخاب اول شما در این زمینه خواهد بود. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و اولتراواید ۵ مگاپیکسلی به همراه سنسورهای ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، باعث شده گوشی A23 دل کاربران را به دست بیاورد. البته از پردازش عالی تراشه Snapdragon 680 4G نیز نباید بگذریم که عملکرد دوربین را بهبود بخشیده است. لنز سلفی نیز ۸ مگاپیکسلی است و در این کلاس کیفیت قابل قبولی دارد.

 

Redmi Note ۱۱ Pro    حدود ۹ و نیم میلیون تومان  

نسخه پرو ردمی نوت امسال هم گل کاشته و دوربینی قدرتمند به کاربران خود هدیه داده است. ردمی نوت ۱۱ پرو 4G جذاب به چهار دوربین با محوریت لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده تا تصاویری شارپ و پر جزئیات را ثبت کند. البته فراموش نکنید که شرایط نوری مثل همیشه نقش مؤثری را در کیفیت عکس‌ها دارد. دیگر سنسورهای این گوشی شامل لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است که در این کلاس عملکرد رضایت بخشی دارد. اگرچه در نور شب کیفیت افت محسوسی دارد و بهترین موبایل برای عکاسی در نور کم نیست، اما باز هم قابل‌قبول است. توجه کنید قیمت برخی از مدل‌‌‌‌های این گوشی  که 5G هستند  بیشتر از 10 میلیون تومان است.  در تهیه این مطلب از منابعی مثل  «19کالا» و «دیجی کالا» کمک گرفتیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها