کد خبر: 628815
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

گشت‌وگذاری در نانوایی‌های تهران؛ نان به قیمت دولتی پیدا نمی‌شود/ فروش نان بربری ۳ برابر قیمت مصوب دولتی

عدم رعایت قیمت در نانوایی‌های مختلف به اندازه‌ای افزایش یافته که دیگر نمی‌توان نام با نرخ‌های اعلام شده دولتی پیدا کرد و عمده نانوایی‌ها نان را با قیمت‌های مورد نظر خود می‌فروشند.

گشت‌وگذاری در نانوایی‌های تهران؛ نان به قیمت دولتی پیدا نمی‌شود/ فروش نان بربری ۳ برابر قیمت مصوب دولتی
کد خبر: 628815
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۱۵:۰۰

از آنجا که وزارت اقتصاد با توزیع کارتخوان مخصوص فروش نان، تلاش کرده نرخ ها و فروش آزاد آرد را کنترل کند؛ نانوایان ناگزیرند بر اساس سه قیمت تعیین شده روی کارتخوان نان را بفروشند. اما آنها این سه نرخ تعیین شده را کافی نمی دانند به همین دلیل از نرخ نامه های ابلاغ شده تخطی می کنند.

به گزارش اقتصاد۱۰۰، خبرنگار ما با مراجعه به تعدادی از نانوایی های سطح شهر، با روش هایی برای فروش نان با قیمت بالاتر مواجه شد. در یکی از نانوایی های سنگکی در منطقه نارمک، نانوا علاوه بر پایین آوردن وزن چانه و کوچک کردن نان، هزینه نان پرکنجد را از نان های ساده می گیرد.

نانوا در واکنش به اعتراض مشتریان مقدار اندکی کنجد که تعداد آن به اندازه انگشتان 2 دست می رسد روی نان پاشیده و نان آنها را با قیمت نان دو روی پر کنجد می فروشد. در این نانوایی اساسا چیزی به اسم نان ساده با حداقل قیمت تعریف شده وجود ندارد.

در یک نانوایی بربری در محله رسالت، نانوا برای فروش یک نان کنجدی، سه بار روی گزینه بالاترین قیمت کارتخوان می زند. یعنی پول سه نان را بابت یک نان دریافت می کند. وقتی مشتریان به او گلایه می کنند می گوید قیمت نان تغییر کرده و باید بهای بیشتری بابت نان بپردازند. این در حالی ست که هنوز قیمت های جدید ابلاغ نشده است.

بر اساس گفت و گویی که پیشتر با رئیس اتحادیه نان سنگک داشتیم قیمت های جدید نهایتا تا 30 درصد افزایش دارند در حالی که نانواها سه برابر قیمت گران ترین نان را از مشتریان دریافت می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها