کد خبر: 627158
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۸:۳۳
| |

پیش‌بینی امیدوارکننده از آینده بازار خودرو؛ روزهای آرام در راه است؟

یک فعال بازار خودرو درباره آینده بازار خودرو گفت: به نظر این اتفاقات هرچقدر هم کوچک باشند، نوید یک بازار آرام و کم‌تلاطم را می‌دهند و دیگر شاهد نوسانات عجیب قیمتی و کاسبی یک سری از دلال‌ها نخواهیم بود.

پیش‌بینی امیدوارکننده از آینده بازار خودرو؛ روزهای آرام در راه است؟
کد خبر: 627158
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۸:۳۳

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو گفت: پس از تعطیلات محرم، در بازار خودرو با یک افزایش قیمت نسبی روبه رو بودیم. اما پس از آن، دوباره قیمت خودرو نزولی شد.

به گزارش تجارت نیوز، وی ادامه داد: خودروهای وارداتی، اکثراً مجوز استاندارد را گرفته و درحال ترخیص هستند. هرچند  تعداد این خودروها زیاد نیست؛ اما حتی همان تعداد کم نیز نشان‌دهنده این است که بازار می‌خواهد روی خوشی به خریداران خود نشان داده و باز هم به سمت کاهش برود.

او افزود: شاید برخی بر این باور باشند که تعداد خودروهای وارداتی کم بوده و شاید حتی باعث افزایش قیمت‌ها شود. اما این نکته نباید فراموش شود که ورود خودرو به بازار، با یک قیمت و ضابطه مشخص انجام خواهد گرفت. قیمت دلاری، تعرفه واردات و سود بازرگانی کاملاً مشخص خواهد بود و طبیعتاً، قیمت‌ها تا حدی بالا رفته و سپس ثابت خواهد ماند.

جعفری در رابطه با واردات خودروهای چینی توضیح داد: شاید بسیاری از افراد به واردات خودروهای چینی معترض باشند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که خودروهای چینی وارداتی از جمله چانگان‌ها، جزو مجصولات گرید A چین محسوب می‌شود که بسیار با کیفیت بوده و حتی در بازار امارات از برخی خودروهای هیوندای و کیا از جمله کیا سونت و کیا سراتو، گران‌تر نیز هست.

این فعال بازار خودرو درباره آینده بازار خودرو گفت: به نظر این اتفاقات هرچقدر هم کوچک باشند، نوید یک بازار آرام و کم‌تلاطم را می‌دهند و دیگر شاهد نوسانات عجیب قیمتی و کاسبی یک سری از دلال‌ها نخواهیم بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها