کد خبر: 625705
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۵۵:۱۴
| |

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق:

آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب ممنوع می‌شود

​سخنگوی کمیسسون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای ممنوع کردن آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب خبر داد.

آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب ممنوع می‌شود
کد خبر: 625705
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۵۵:۱۴

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب کمیسیون، سازمان انتقال خون موظف شد همزمان با اخذ خون از مردم نسبت به آزمایش غربالگری مولکولی، آنتی بادی و انجام آزمایش سازگاری بافتی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، او گفت: همچنین دولت موظف شد تا نسبت به قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی و مکمل‌های دارویی، رژیمی، غذایی، تغذیه‌ای و مواد اولیه دارویی و فرآورده‌های دارویی و واکسن با لحاظ هزینه تمام شده محصول و سود متعارف اقدام کند. محصولات با فناوری بالا، زیست فناوری و واکسن معادل ۶۰ درصد قیمت انواع خارجی آن خواهد بود.

زنگنه با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون گفت: فهرست رسمی دارویی ایران بر اساس نظام دارویی ملی کشور (طرح ژنریک) هر سه ماه یک بار توسط وزارت بهداشت منتشر می شود. تجویز داروهای خارج از فهرست یاد شده تخلف است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه کمیسیون باید وزارت بهداشت به مواد غذایی تراریخته نظارت کند، افزود: تمامی وارد کنندگان و تولید کنندگان مواد تراریخته ملزم به درج برچسب تراریخته روی این محصولات می شوند. همچنین وزارت کشاورزی ملزم شد تا نظام رهگیری و ردیابی، بسته‌بندی و شناسنامه‌دار کردن محصولات خام کشاورزی اعم از دامی و طیور را از سطح مزرعه و دامداری تا مصرف را انجام دهد. همچنین مقرر شد وزارت بهداشت این محصولات را از نظر باقیمانده سموم کشاورزی اعم از نیترات، فلزات سنگین و باقیمانده داروهای دامی، در زنجیره تامین کنترل کرده و نتیجه را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کند.

زنگنه در پایان اظهار کرد: با تصویب کمیسیون، آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب ممنوع است. همچنین کشت محصولات در حاشیه بزرگراه‌ها محدود به کشت غیر خوراکی می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها