کد خبر: 624458
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۲۳:۲۵:۰۰
| |

کانون موسسات حمل‌ونقل:

ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد، تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند

مسعود دانشمند، عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل با بیان اینکه پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم گفت: تقریبا کشتی‌ها از ونزوئلا خالی برمی‌گردند.

ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد، تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند
کد خبر: 624458
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۲۳:۲۵:۰۰

عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل اظهار داشت: پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم و معاملات تهاتر هستند حال اینکه ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد و تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند. 

به گزارش ایلنا، مسعود دانشمند درباره اسکورت کشتی‌های تجاری ایران و نحوه اسکورت‌های انجام شده گفت: اسکورت کشتی‌های تجاری برای عبور از خلیج عدن برای محافظت در برابر دزدان دریایی با ناوهای جنگی انجام می‌شود و معمولا کشورهایی که از مسیر خلیج عدن تردد زیادی دارند و در معرض خطر دستبردهای این منطقه قرار می‌گیرند برای گذر از این منطقه اسکورت ایجاد کردند.

دانشمند درباره هزینه این اسکورت و اینکه این هزینه را صاحب بار می‌پردازد یا دولت‌ها، اظهار داشت: اطلاعی از توافقی که درباره هزینه‌های انجام این اسکورت‌ها شده، نداریم اما می‌دانیم نیروی دریایی ایران با ناوچه‌هایی در این مسیر حضور دارد و البته که ناو‌های آمریکایی، انگلیسی، هلندی و ناو‌های سایر کشورها در این منطقه فعال هستند.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت نقل و انتقال بار بین ایران و ونزوئلا گفت: خط منظم با ونزوئلا برقرار نمی‌شود چراکه حجم بار دو کشور زیاد نیست و در سال 3 نوبت بار جا به‌جا می‌شود. حدودا هر 3 یا 4 ماه یک کشتی تجاری می‌تواند از بنادر ایران به سمت ونزوئلا حرکت کند و صاحب کالا اگر به این کشتی نرسد باید 4 ماه منتظر کشتی بعدی بماند و به طور قطع تا 4 ماه آینده بازار هدف را از دست می‌دهد.

عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل  تاکید کرد: تا زمانی که نتوانیم در مسیر ونزوئلا و در بازار آن منطقه، مقاصد دیگری را بازاریابی کنیم تا حجم تقاضا افزایش پیدا کند و تردد کشتی‌ها به این منطقه به هر ماه یک کشتی برسد، نمی‌توان خط منظمی ایجاد کرد

دانشمند ادامه داد: موضوع این است که پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم و معاملات تهاتر هستند حال اینکه ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد و تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند.

وی افزود:البته کشت سویا در ونزوئلا مطلوب و انبوه است، این سویا باید به روغن سویا و بعد کنجاله سویا تبدیل شود و ایران خریدار کنجاله سویا است که وارد چرخه دامداری و مرغداری کند. 

وی با اشاره به ضرورت تغییر سیاست‌های ارسال کالا به ونزوئلا اظهار داشت: کالاها باید به صورت کانتینری به ونزوئلا ارسال شود و در این صورت ارسال مرتب کالا به ونزوئلا امکانپذیر است بنابراین باید در حوزه سیاست‌ها را تغییر دهند. در حالی درباره این موضوعات نیاز به برنامه‌ها و سیاست‌های بلند مدت دارد اما آقایان سیاست‌های لحظه‌ای را به کار می‌گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها