کد خبر: 623681
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۲۹:۴۲
| |

خالقی قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت:

مسئولان پاسخ دهند که چرا محموله گوشت یکسال در گمرک معطل مانده

قائم مقام خانه صنعت، معدن، تجارت درباره ترخیص گوشت‌های منجمد برزیلی گفت: باید دید در ذهن مسئول مربوط چه گذشته است، از او پرسید و او نیز ملزم به پاسخگویی است؟ کسی در این باره باید پاسخ بدهد که چرا کالا این کالا تا به امروز در بازار عرضه نشده است.

مسئولان پاسخ دهند که چرا محموله گوشت یکسال در گمرک معطل مانده
کد خبر: 623681
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۲۹:۴۲

آرمان خالقی قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت، در واکنش به خبر ترخیص محموله 200 تنی گوشت منجمد برزیلی از گمرک شهید رجایی پس از یکسال، گفت: سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی و سازمان ملی استاندارد متولی نظارت بر ورودی و خروجی گوشت‌های منجمد در صنعت هستند.

 

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی خالقی را در ادامه می خوانید:

  • گوشت‌هایی منجمد که از تاریخ انجماد آنها مدت زیادی گذشته است نباید در بازار توزیع شوند، کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی و تولیدکنندگان غذاهای کنسروی این نوع گوشت را جذب می‌کنند و مصرف این نوع گوشت‌ها در این مصارف اشکالی ندارد چراکه حرارت می‌بینند. اما گوشتی که رنگ آن تغییر پیدا کرده باید معدوم و دفن شود و یا اینکه آن را پودر و تبدیل به خوراک دام کنند.
  • تاریخ مصرف گوشت‌های منجمد مشخص است مگر اینکه این گوشت تاریخ مصرف آن رو به پایان باشد برای همین ترخیص کردند که در این صورت باید سازمان‌های متولی با دقت این موضوع را بررسی کنند و حساسیت خاص و ویژه‌ای به خرج بدهند و رسیدگی به این موضوع به وجدان افرادی که قرار است در این کار نظارت کنند بستگی دارد.
  • عدم مدیریت صحیح می‌تواند عامل اصلی ماندن کالاهای اساسی در گمرکات باشد؛ در هر کشوری ذخیره استراتژیک برای تنظیم بازار لازم و ضروری است و این موضوع در گندم، برنج، ذرت  و سایر کالاهای اساسی وجود دارد و پیش از اینکه کالاهای اساسی به تاریخ مصرف آن نزدیک شوند باید در بازار عرضه و جایگزین شده و این چرخه جایگزینی کالاهای قدیمی با کالای جدید همواره انجام می‌شود.
  • ممکن است که این محموله را فراموش کرده باشند و اهمالی در عرضه آن صورت گرفته باشد و یا نتوانستند به دلیل مشکلات ارزی به موقع کالا خرید و جایگزین این محموله کنند، از این‌رو آن را نگه داشتند. باید دید در ذهن مسئول مربوط چه گذشته است، از او پرسید و او نیز ملزم به پاسخگویی است؟ کسی در این باره باید پاسخ بدهد که چرا کالا این کالا تا به امروز در بازار عرضه نشده است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها