کد خبر: 621691
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

نگاه متفاوت یک روزنامه به آمار کاهش نرخ بیکاری

روزنامه خراسان نوشت: مرور آمارهای اشتغال و بیکاری کشور نشان می‌دهد که اشتغال‌آفرینی در دولت‌های مختلف از دولت‌های قبلی تا دولت فعلی برمبنای رویکرد ایجاد اشتغال به عنوان هدف نهایی طراحی شده است.

نگاه متفاوت یک روزنامه به آمار کاهش نرخ بیکاری
کد خبر: 621691
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۱۶:۴۰:۰۰

روزنامه خراسان با اشاره به خبر مرکز آمار ایران مبنی بر کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد که دولت‌ها در اشتغال‌آفرینی به مولفه پایدار بودن شغل توجهی ندارند.

به گزارش خراسان، تازه ترین گزارش مرکز آمار از شاخص های اشتغال کشور در بهار امسال از افت نرخ بیکاری به کمترین میزان در 20 سال اخیر حکایت دارد...با این حال مسئله اساسی در این میان، استحکام مشاغل ایجاد شده است.

این روزنامه با بیان این مقدمه نوشت: مرور آمارهای اشتغال و بیکاری کشور نیز نشان می دهد که اشتغال آفرینی در دولت های مختلف از دولت های قبلی تا دولت فعلی برمبنای رویکرد ایجاد اشتغال به عنوان هدف نهایی طراحی شده است. این رویکرد اگرچه می تواند با طراحی مسیری برای اختصاص منابع و وام به فعالیت های کاربر، اشتغال قابل توجهی ایجاد کند، اما واجد ارزش زیادی نیست، چرا که مزیت های اقتصادی اشتغال های ایجاد شده چندان مدنظر قرار نمی گیرد و اساسا اشتغال زایی خودش هدف نهایی سیاست گذار است نه رشد اقتصادی که اشتغال مولد و پایدار و متناسب با رسته های انتخاب شده ایجاد کند.در حقیقت بازار اشتغال ما قبل از ورود به مقوله ایجاد شغل ،به طراحی برنامه ای منسجم و دقیق برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار نیاز دارد. این رشد با اولویت دادن به همه حوزه ها رقم نمی خورد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها