کد خبر: 621495
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

مدتهاست وضعیت سخت معیشتی ملت در برنامه‌های مسئولین جایگاه پررنگی ندارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مدتهاست که وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی ملت بخصوص اقشار فقیر، مستمند و محروم جامعه، گویی در برنامه‌های مسئولین جایگاه پررنگی ندارد.

مدتهاست وضعیت سخت معیشتی ملت در برنامه‌های مسئولین جایگاه پررنگی ندارد
کد خبر: 621495
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم نوشت: مدتهاست که وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی ملت بخصوص اقشار فقیر، مستمند و محروم جامعه، گویی در برنامه‌های مسئولین جایگاه پررنگی ندارد در حالی که حمایت از محرومان، رسیدگی به مستمندان و آسیب‌دیدگان، حرکت مستمر در مسیر فقر ستیزی، رفع تبعیض‌های ظالمانه، کم کردن فاصله طبقاتی میان اقشار مختلف مردم، محقق نمودن عدالت اجتماعی و در یک کلام «خدمت به پابرهنگان» که امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه آنها را صاحبان اصلی انقلاب و کشور می‌دانند، جایگاه مهمی در اندیشه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. رفع تبعیض و فقرستیزی از جامعه، از اهداف بزرگ امام‌ خمینی و خدمت به آسیب‌دیدگان و مستضعفان و محرومان نزد ایشان از اعتبار بالایی برخوردار است. برخلاف عده‌ای که بنا بر ضرورت، مدتی این معضل بزرگ را بصورت شعاری مورد توجه قرار می‌دهند و با رفع ضرورت اقتضائی این توجه کم‌ کم رنگ می‌بازد، امام‌ خمینی در طول حیات پربرکت خویش همواره این مهم را به عنوان یک آرمان بزرگ مطرح و پیگیری ‌کردند. 

این روزنامه سپس به نقل از امام خمینی نوشته است: اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی نتواند جبران کند این مسائل اقتصادی را، که اول مرتبه زندگی مردم است، و مردم مایوس بشوند از جمهوری اسلامی و مایوس بشوند از اینکه اسلام هم برای آنها بتواند در اینجا کاری انجام بدهد، اگر در این محیط یک انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچ‌کس، نه روحانیت و نه اسلام، نمی‌تواند جلویش را بگیرد. انفجار اگر در زمان طاغوت حاصل می‌شد، ماها می‌توانستیم با نصیحت، با موعظه، با امر، مهارش کنیم. اما انفجار اگر در متن اسلام حاصل بشود، مردم با یاس از جمهوری اسلامی منفجر بشوند، دیگر قابل مهار نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها