کد خبر: 619550
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۲۵:۳۲
| |

رییس اتحادیه بارفروشان:

۲۰ درصد مردم توان خرید میوه را ندارند

رئیس اتحادیه بارفروشان خاطر نشان کرد: رایزنی‌ها برای تجارت میوه به عربستان در حال انجام است و به نظر می‌رسد بتوانیم در آینده نه چندان دور میوه به این کشور صادر و سهم ترکیه از بازار عربستان را تصاحب کنیم.

 ۲۰ درصد مردم توان خرید میوه را ندارند
کد خبر: 619550
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۲۵:۳۲

به گفته رییس اتحادیه بارفروشان، رایزنی‌ها برای تجارت میوه به عربستان در حال انجام است و به نظر می‌رسد بتوانیم در آینده نه چندان دور میوه به این کشور صادر و سهم ترکیه از بازار عربستان را تصاحب کنیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی دارایی‌نژاد با بیان اینکه عربستان متقاضی خرید سیب درختی، کیوی، گیلاس و آلبالو از ایران است، گفت: قطر، عمان، عربستان و سوریه متقاضی خرید میوه از ایران هستند در سنوات گذشته امکان صادرات میوه از ایران به عربستان وجود نداشت، اما در حال حاضر زمینه‌ها برای صادرات میوه به این کشور فراهم شده است.

این فعال صنفی تناژ خرید سیب درختی عربستان از ایران را قابل توجه دانست و بیان کرد: رایزنی‌ها برای تجارت میوه به عربستان در حال انجام است و به نظر می‌رسد بتوانیم در آینده نه چندان دور میوه به این کشور صادر و سهم ترکیه از بازار عربستان را تصاحب کنیم.

دارایی‌نژاد با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد از مردم توان خرید میوه را ندارند، گفت: قیمت میوه در هفته پیشرو افت ۵۰ درصدی را تجربه کرد، اما هزینه حمل و نقل و چیدن گیلاس، آلبالو و زردآلو باعث شده است که در هر کیلو ۲۰ هزار تومان به این قیمت این میوه‌ها اضافه شود.

به گفته او در سال جاری تولید ۲ برابر سال گذشته بیشتر شده است و با کاهش مصرف باید برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم از هفته آینده به دلیل گرمای هوا امکان ریزش مجدد قیمت میوه وجود دارد چراکه میوه محصول فسادپذیر است و فروشندگان برای از بین نرفتن آن قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها