کد خبر: 619424
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

واکنش سلاح‌ورزی به هجمه‌ها به انتخابات اتاق بازرگانی؛ بخش خصوصی می‌تواند چالش‌ها را مدیریت کند

حسین سلاح‌ورزی تاکید کرد: معتقدم انتخابات سالم برگزار شد و نهادهای مرتبط به‌خوبی ایفای نقش کردند. حواشی به‌وجود آمده هم مشکل‌‌‌‌‌‌ساز نیست و بخش خصوصی ریشه‌‌‌‌‌‌داری که بیش از ۱۰۰ سال‌قدمت دارد، می‌تواند این چالش‌ها را مدیریت کند.

واکنش سلاح‌ورزی به هجمه‌ها به انتخابات اتاق بازرگانی؛ بخش خصوصی می‌تواند چالش‌ها را مدیریت کند
کد خبر: 619424
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۵۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد با حسین سلاح‌‌‌‌‌‌ورزی، رییس جدید اتاق بازرگانی ایران درباره حواشی اخیر و همچنین برنامه‌های او در دوره جدید گفت‌وگو کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • سال‌های طولانی است که در هیات‌رئیسه اتاق حضور دارم و همیشه از حاشیه دور مانده‌‌‌‌‌‌ام. حواشی اخیر هم ناخواسته بوده و حتما ادامه پیدا نمی‌کند.
  • تصور اینکه اتاق نهادی دولتی یا سیاسی است، تصور درستی نیست. اتاق بخشی از جامعه مدنی است که حق دارد نسبت به سیاست‌های غلط نقد کند و اعتراض داشته باشد و این کارکرد مشورتی و لابی‌گری در ذات اتاق است. اتاق شکل‌گرفته که از منافع تجار و کارآفرینان دفاع کند و ماموریت اصلی‌‌‌‌‌‌اش دفاع از منافع بخش‌خصوصی است و در این زمینه با هیچ نهادی مجادله ندارد.
  • مسائل ناخواسته‌‌‌‌‌‌ای در روزهای منتهی به انتخابات به‌وجود آمد که هیچ‌‌‌‌‌‌کس انتظارش را نداشت اما به هرحال به‌وجود آمد و خوشبختانه با عقلانیتی که در نهادهای برگزارکننده و ناظر انتخابات وجود داشت حل و فصل شد. معتقدم انتخابات سالم برگزار شد و نهادهای مرتبط به‌خوبی ایفای نقش کردند. حواشی به‌وجود آمده هم مشکل‌‌‌‌‌‌ساز نیست و بخش‌خصوصی ریشه‌‌‌‌‌‌داری که بیش از ۱۰۰ سال‌قدمت دارد، می‌تواند این چالش‌ها را مدیریت کند.
  • مهم‌ترین دغدغه حال‌حاضر بخش خصوصی، به سلامت گذشتن از وضعیت موجود است. شرایط فعلی چه از لحاظ بین‌المللی و چه از لحاظ داخلی بسیار شکننده و غیر‌قابل پیش‌بینی است. در شرایطی که مسیر مشخص نیست و جاده غبار‌آلود است، حرکت‌کردن بسیار سخت است.
  • اتاق در سال‌های پیش‌رو تعامل نزدیکی با اقتصاددانان خواهد داشت. خروجی نظرات اتاق حتما مبتنی بر اصول علم اقتصاد و عقلانیت خواهد بود. ما اتاقی خواهیم داشت که منافع ملی را بر منافع صنفی ترجیح می‌دهد. اتاقی که عقلانی و علمی موضع‌‌‌‌‌‌گیری کند و اتاقی در تعامل با حاکمیت خواهیم داشت. نکته دیگر این است که اتاق صرفا نماینده بخش سنتی اقتصاد نخواهد بود و به‌طور قطع در دوره جدید سعی می‌کنیم از کسب‌وکارهای نوظهور حمایت کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها