کد خبر: 617957
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

خودروهای مونتاژی چین به چه قیمتی در ایران تولید می‌شوند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: رفتار چینی‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری و فعالیت خودرویی در دو کشور عربستان سعودی و ایران از آن جهت قابل‌بررسی است که خودروسازان این کشور تمایل به مونتاژ و واردات محصولات تولیدی خود در ایران دارند، حال آنکه از فناوری‌های برتر یا محصولات برقی خبری نیست.

خودروهای مونتاژی چین به چه قیمتی در ایران تولید می‌شوند؟
کد خبر: 617957
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۲:۴۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از «بازی خودرویی چین در ایران» انتقاد کرده و نوشته حضور خودرویی چین در ایران بدون انتقال فناوری و در عربستان با انتقال فناوری همراه است.

به گزارش دنیای اقتصاد، حضور خودرویی چین در ایران و عربستان سعودی، متفاوت از یکدیگر در حال حرکت است؛ به‌طوری‌که در یک کشور مبنای فعالیت، مونتاژ و فروش خودرو بدون انتقال فناوری است و در کشوری دیگر با نگاه به آینده، تولید محصولات برقی و خودروهایی با فناوری جدید در دستور کار است. عربستان با حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی به دور از هیجانات سیاسی مسیر توسعه برقی‌ها را فراهم کرده است.

این روزنامه یادآور شده است: سند جامع همکاری ۲۵ساله ایران و چین نقطه امیدی برای فعالیت مستمرخودروسازان چینی در ایران بود. این سند، همکاری خودرویی دو کشور را به‌درستی تبیین کرده، حال آنکه تاکنون هیچ نشانه‌ای از همکاری خودرویی این کشور (طبق سند همکاری) دیده نمی‌شود. آنچه مشخص است زمینه اجرایی قرارداد عربستان سعودی و چین برای تولید محصولات برقی به‌زودی آغاز خواهد شد؛ این در شرایطی است که سند جامع همکاری ایران و چین که سال ۹۵ به امضا رسیده هنوز فاقد نشانه‌هایی از فعالیت جدید خودرویی دو کشور است.رفتار چینی‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری و فعالیت خودرویی در دو کشور عربستان سعودی و ایران از آن جهت قابل‌بررسی است که خودروسازان این کشور تمایل به مونتاژ و واردات محصولات تولیدی خود در ایران دارند، حال آنکه از فناوری‌های برتر یا محصولات برقی خبری نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها