کد خبر: 617270
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی کیست؟ + بیوگرافی

اولین نکته جالب توجه درباره نیکبخت این است که او بومی سیستان و بلوچستان است و در واقع دولت یک چهره شیعه از این منطقه مهم را به عنوان وزیر پیشنهاد داده است.

محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی کیست؟ + بیوگرافی
کد خبر: 617270
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۳:۳۰:۰۰

مهتاب اسفندیاری - امروز دولت محمدعلی نیکبخت را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. چهره‌ای که نه چندان در میان جامعه کشاورزان شناخته شده است و نه حتی سیاسیون. 

به گزارش اعتمادآنلاین، اما محمدعلی نیکبخت که قرار است سکاندار وزارتخانه‌ای شود که در سال‌های اخیر با بیشترین مشکلات و آشوب‌ها دست‌ به گریبان بوده کیست؟ در کدام دولت‌ها فعالیت داشته و چقدر احتمال رای اعتماد گرفتن از مجلس برای او محتمل است. 

اولین نکته جالب توجه درباره نیکبخت اینکه او بومی سیستان و بلوچستان و در دولت‌آباد شهرستان زابل به دنیا آمده و در واقع دولت یک چهره شیعه از این منطقه مهم را به عنوان وزیر پیشنهاد داده است.

نیکبخت برای اولین بار در دولت محمود احمدی‌نژاد به معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب شد، در حالیکه پیش از آن رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بود. براساس شنیده‌ها در دولت حسن روحانی از این سمت کنار رفت و بار دیگر به عنوان رئیس سازمان سیستان و بلوچستان فعالیت کرد. در اوایل دولت سیدابراهیم رئیسی و با حکم ساداتیان به ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد و حالا با رفتن سیدجواد ساداتیان به عنوان وزیر پیشنهادی دولت رئیسی به مجلس معرفی شده است.

گفته می‌شود دولت و مجلس بر سر حضور او در وزارت جهاد کشاورزی توافق دارند و کار نیکبخت از این بابت راحت خواهد بود. 

اگرچه که در صورت رای اعتماد و حضور به عنوان وزیر در این وزارتخانه کار دشواری پیشرو دارد که یکی از مهمترین آنها تعیین قیمت خرید تضمینی فروش گندم است که بعد از حدود یک ماه و نیم از آغاز برداشت گندم در سطح کشور همچنان بلاتکلیف است و قیمت‌های پیشنهادی هم با انتقاد و اعتراض بسیاری کشاورزان روبرو شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها