کد خبر: 616992
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۸:۳۵:۴۱
| |

عضو کمیسیون عمران مجلس:

کنترل بنگاه‌های املاک اقدامی خوب و لازم اما ناکافی

به عقده یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس، ساماندهی اجاره‌بها و کنترل املاک و بنگاه‌های مسکن اقدامی خوب و لازم است اما کافی نیست، ممکن است ظرف 6 ماه اول پاسخ بدهد اما در بلندمدت تاثیر نخواهد داشت مگر اینکه تولید افزایش یابد.

کنترل بنگاه‌های املاک اقدامی خوب و لازم اما ناکافی
کد خبر: 616992
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۸:۳۵:۴۱

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ، پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد و اگر اختلافی پیش بیاید بهتر حل و فصل خواهد شد و قراردادها دارای ضوابط می‌شود.

به گزارش جمهوریت، علیرضا پاک‌فطرت ضمن اشاره‌ به اقدام شایسته وزارت راه و شهرسازی در ساماندهی بازار اجاره‌بها بیان کرد: امروز خیلی از افراد هستند که برای اجاره مسکن به بنگاه  مراجعه نمی‌کنند و خودشان قرارداد می‌بندند، اما مجلس قانونی تصویب کرده که در سامانه باید ثبت شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در سالهای گذشته در بحث اجاره‌بها موجر و مستاجر کدخدامنشی قرارداد می‌بستند که در کنار آن مشکلاتی هم وجود داشت.

وی گفت:  با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد چرا که در سامانه معتبر ضبط شده است و اگر اختلافی پیش بیاید بهتر حل و فصل خواهد شد و قراردادها دارای ضوابط می‌شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه اما هیچ کدام از این راهها مشکل مسکن را به طور کلی حل نمی‌کند ادامه داد: تولید مشکل مسکن را حل خواهد کرد و دولت باید تولید را افزایش دهد. تدابیر در کاهش اجاره‌بها همه آرام‌بخش موقت است و درمان درد نیست.

 این عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: ساماندهی اجاره‌بها و کنترل املاک و بنگاه‌های مسکن اقدامی خوب و لازم است اما کافی نیست، ممکن است ظرف ۶ ماه اول پاسخ بدهد اما در بلندمدت تاثیر نخواهد داشت مگر اینکه تولید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تولید مسکن زمانی افزایش می‌یابد که برای تولیدکننده به صرفه باشد در پایان گفت:  در صورتی که دولت تسهیل‌گری و حمایت کند و تولید افزایش یابد عطش نیاز مسکن نیز فروکش خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها