کد خبر: 616919
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

کیهان عامل مقاومت نرخ ارز برای شکستن کف قیمت را فاش کرد!

روزنامه کیهان نوشت: در شرایط فعلی که اقتصاد ایران پس از جهش‌های تورمی سنگین، توانسته نفسی تازه کند و فضای نسبتاً با ثباتی را پس از ماه‌ها تجربه کند، همه فعالان و رسانه‌های اقتصادی باید در راستای کمک به کاهش تورم و تثبیت نرخ ارز قدم بردارند و از تحریک انتظارات تورمی پرهیز کنند.

کیهان عامل مقاومت نرخ ارز برای شکستن کف قیمت را فاش کرد!
کد خبر: 616919
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه کیهان با اشاره به دلایل مقاومت نرخ ارز برای شکسته شدن کف قیمت به همه فعالان اقتصادی و رسانه‌ای هشدار داد تا از تحریک انتظارات تورمی پرهیز کنند.

به گزارش کیهان، ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازارهای مختلف به‌ویژه طلا و ارز، برخی دلالان و رسانه‌ها را نگران کرده است. به نظر می‌رسد فضا‌سازی رسانه‌های جریان متعارف اقتصاد (که اتفاقاً جریان اصلی فضای اقتصادی کشور را در دست دارند)، به یکی از عوامل مقاومت نرخ ارز غیررسمی برای شکستن کف قیمتی خود تبدیل شده بود که دقیقاً القائات و فضا‌سازی‌های رسانه‌ای آنها تأثیر مستقیم بر انتظارات تورمی دارد. از طرفی این کانال‌ها سعی می‌کنند تا تمامی این اتفاقات را صرفاً به اخبار مثبت سیاسی گره بزنند و عنوان می‌کنند که با فروکش کردن این اخبار، نرخ ارز مجدد به کانال‌های بالاتر برخواهد گشت.

این روزنامه در ادامه نوشته است: همچنین دیگر پدیده‌ای که این روزها شاهد آن هستیم، پدیده «انگاره‌‌سازی»‌های رسانه‌ای است که هدف مشخصی جز ایجاد انفعال در سیاست‌گذار پولی را دنبال نمی‌کند و این‌طور عنوان می‌کند که هر تلاشی برای کنترل تورم در شرایط فعلی اقتصاد ایران از پیش بازنده است. این رسانه‌ها دائماً چشم‌انداز اقتصاد ایران را سیاه ترسیم می‌کنند. در شرایط فعلی که اقتصاد ایران پس از جهش‌های تورمی سنگین، توانسته نفسی تازه کند و فضای نسبتاً با ثباتی را پس از ماه‌ها تجربه کند، همه فعالان و رسانه‌های اقتصادی باید در راستای کمک به کاهش تورم و تثبیت نرخ ارز قدم بردارند و از تحریک انتظارات تورمی پرهیز کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها