کد خبر: 614982
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

روزنامه دنیای اقتصاد خبر داد:

بسیاری از متقاضیان مسکن ملی در حال واگذاری امتیاز خود هستند

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بسیاری از متقاضیان به‌خصوص بعد از فرارسیدن زمان هر واریزی جدید و ناتوانی در پرداخت مبالغ خواسته‌شده، درصدد فروش امتیاز خود بر‌می‌آیند.

بسیاری از متقاضیان مسکن ملی در حال واگذاری امتیاز خود هستند
کد خبر: 614982
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۷:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از عدم توانایی متقاضیان مسکن ملی در تامین پیش‌قسط‌ها و همچنین اقساط ماهیانه نوشته و خبر داده که بسیاری از آنان در حال واگذاری امتیاز خود هستند.

به گزارش دنیای اقتصاد، همراه با مدارک مربوطه بر سر قرار معامله حاضر شده است. با ‌هزار امید و آرزو و برای خانه‌دار شدن در «طرح نهضت ملی مسکن» ثبت‌نام کرده ولی حالا قرار است این امتیاز را واگذار کند. این داستان  متقاضیانی که دخلشان با شرایط مربوط به نهضت ملی مسکن جور در‌نمی‌آید. حقوق‌های ۴ تا ۷ یا ۸ میلیون تومانی که باید علاوه بر تامین مخارج ماهانه زندگی از جمله اجاره‌بهای سنگین، هر چند ماه، واریزی‌های ۵۰ و ۶۰ میلیون تومانی انجام داده و بعد از آن هم اقساط سنگین تسهیلات مربوط را پرداخت کنند.

این روزنامه در ادامه به نقل از کارمند بازنشسته‌ای در اشاره به نحوه خانه‌دار شدن خود نوشته است: در سال ۶۰ یک منزل ویلایی ۳۰۰ متری تازه‌ساز با ۲۰۰ متر بنا را به مبلغ ۳۵۰‌هزار تومان خریداری کردم که ۲۵۰‌هزار تومانش (حدود ۷۵‌درصد قیمت منزل) وام بانک مسکن بود که اقساط آن هم ماهی ۲‌هزار و ۵۰۰ تومان از حقوق ۴‌هزار تومانی بود که با مدرک دیپلم و ۱۰ سال سابقه کار دریافت می‌کردم. مقایسه این آمار و ارقام با شرایط پرداخت زمان حال به خوبی نشان‌دهنده کاهش قدرت خرید اقشار مردم به‌ویژه طبقه کارگر و کارمند طی سالیان گذشته است که به هر حال باید فکری برای آن کرد. حقوقی که زمانی معادل دو یا حتی چند سکه طلا بود و حالا اگر آن را ۱۰ میلیون تومان هم در نظر بگیریم، یک‌سوم قیمت آن هم نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها