کد خبر: 612814
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۱۵:۱۹:۰۸
| |

اینگونه اصل و تقلبی بودن قطعات یدکی خودرو را تشخیص دهید

یک مقام مسئول گفت: خریداران لوازم یدکی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و یا شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷*۴*، از اصالت، نحوه خدمات پس از فروش و ویژگی‌های محصولات اطمینان حاصل کنند.

اینگونه اصل و تقلبی بودن قطعات یدکی خودرو را تشخیص دهید
کد خبر: 612814
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۱۵:۱۹:۰۸

 رضا موسی‌زاده، سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با اشاره به حجم قابل توجه قاچاق و تقلب در قطعات یدکی خودرو گفت: این اقلام به‌منظور جلوگیری از تقلب و کاهش حجم قاچاق به‌عنوان یکی از کالاهای هدف مبارزه با قاچاق کالا تعیین شده است.

به گزارش مهر، موسی‌زاده با اشاره به رشد قابل‌ملاحظه شناسه‌گذاری قطعات یدکی خودرو بیان کرد: بر اساس اقداماتی که توسط وزارت صمت و تحت نظارت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است؛ با همراه‌سازی شبکه‌های فروش، تأمین‌کنندگان و شرکت‌های قطعه‌سازی و تأمین‌کننده قطعات، بازدیدهای نوبه‌ای از تولیدکنندگان، تشکیل جلسات متعدد در ستاد مبارزه با قاچاق و تقلب در وزارت صمت برای راهبری طرح، ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای قبلی موجود در سطح عرضه، تشکیل گشت‌های بازرسی، رشد قابل‌توجهی در شناسه‌گذاری این اقلام حاصل شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیون کد رهگیری شامل انواع لوازم‌یدکی خودرو، روغن‌موتور و غیره صادر شده است که آمار آن روزانه در حال افزایش است.

موسی‌زاده در خصوص مزایای استعلام اصالت لوازم‌یدکی خودرو برای مردم بیان کرد: اطلاع از ویژگی‌های محصولات، اطمینان از اصالت و گارانتی و خدمات پس از فروش این اقلام از جمله مزایای استعلام اصالت لوازم‌یدکی خودرو برای مردم است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه در نمونه‌های قاچاق و تقلبی از مواد آسیب‌زننده به محیط‌زیست استفاده می‌شود از همین رو، جلوگیری از مصرف لوازم‌یدکی فاقد کیفیت، بر حفظ محیط‌زیست نیز اثرگذار است.

موسی‌زاده در رابطه با معرفی درگاه‌های انجام استعلام اصالت لوازم‌یدکی خودرو گفت: در حال حاضر مردم از طریق سامانه جامع تجارت و یا شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷*۴* می‌توانند به طور رایگان نسبت به استعلام کد رهگیری محصولات مشمول طرح اقدام کرده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: انتظار می‌رود عموم مردم با استعلام شناسه رهگیری و مطالبه‌گری شناسه‌گذاری کالاها به‌عنوان ابزار افزایش شفافیت زنجیره تأمین، ضمن حفظ سلامت و امنیت و کاهش هزینه‌های خود، زمینه‌های حمایت از تولیدکنندگان و فعالان قانونی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات را فراهم کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها