کد خبر: 612451
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۵۰:۵۳
| |

قیمت خودرو کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است قطعا واردات خودرو، از التهاب بازار خواهد کاست.

قیمت خودرو کاهش می‌یابد
کد خبر: 612451
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۵۰:۵۳

هفته گذشته، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، با ۱۶۲ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه، موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، سعید موتمنی- رئیس نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن تاکید براینکه واردات خودروها (نو و کارکرده) با هدف تنظیم بازار صورت می‌گیرد تا پاسخگوی نیاز و تقاضای بازار باشد و خلاءهای عرضه (عدم تناسب عرضه و تقاضا که منجر به افزایش قیمت نیز شده است) باشد.

وی یادآور شد: از ممنوعیت واردات خودرو به کشور تاکنون در بازار با کمبود عرضه خودرو روبرو بوده‌ایم. واردات خودروها قطعا به تنظیم بازار خودرو داخل و حتی شکستن قیمت‌ها منجر شود. مهمتر اینکه حجم بالای تقاضا که تولید داخل به‌تنهایی پاسخگوی آن نخواهد بود را پوشش خواهد داد و از التهاب را از این بازار دور می‌کند.

موتمنی در رابطه با واردات خودروهای کارکرده به کشور، تاکید کرد: برای واردات خودروهای دست دوم لازم است که خودروها از برندهای معتبر و خوش‌نام وارد شوند تا مشکلی از حیث کیفیت یا گذشت عمر آن‌ها نباشد و در کارکرد بالا هم هنوز دچار مشکل یا نیاز به تعویض قطعه نشده است. 

اخیرا نیز سخنگوی وزارت صمت، ضمن اشاره به حذف مواردی همچون انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودروهای کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو، تاکید کرد که با دریافت مجوزهای قانونی، واردات خودرو کارکرده در لایحه دولت تسهیل شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها