کد خبر: 611907
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۱:۰۳:۱۸
| |

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی:

دستاوردهای ترانزیتی را به دلیل بدخواهی دشمنان اعلام نمی‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به دلیل بدخواهی دشمنان نمی‌خواهیم دستاوردهای کشور در بخش ترانزیت اعلام و اطلاع‌رسانی کنیم. تنها ٣٠ درصد اتفاقات رخ داده اعلام می‌کنیم و به دنبال این هستیم که درآمدهای ترانزیتی را از درآمدهای نفتی افزایش دهیم.

دستاوردهای ترانزیتی را به دلیل بدخواهی دشمنان اعلام نمی‌کنیم
کد خبر: 611907
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۱:۰۳:۱۸

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه  اصلی‌ترین اتفاقی که باید در این جمع رقم بخورد این است که بستری مناسب برای انتقال دانش برای صنعت راهبردی برای همه کشورها از جمله ایران ایجاد شود، اظهار داشت: درباره صنعتی صحبت می‌کنیم که زمینه تجارت ١١ میلیارد تن بار در سال در انواع شبکه کریدوری را مدیریت می‌کند و مدیریت ٩٠ هزار کشتی اقیانوس پیما را در مسیر و بنادر مختلف را بر عهده دارد. 

وی گفت: درباره این صنعت و افق‌هایی که برای این صنعت داریم از ما سوال می‌کنند و البته پاسخ آن را می‌دانم و درباره آنها پیشنهادهایی را هم بیان می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هم‌پیوندی جدیدی در بین کشورهای منطقه در بین کشورهای منطقه در حال شکل گیری است که منجر به ایجاد قطب‌های جدید و بزرگی می‌شود و کشورهایی در قطب‌های بزرگ قرار می‌گیرند که در صنعت دریا و اقتصاد دریا پایه حرفی برای گفتن داشته باشند. 

بذرپاش با اشاره به ظرفیت دریایی در ایران اظهار داشت: ایران با داشتن ١٨۵٠ کیلومتر ساحل عمان و خلیج فارس و بیش از ۵ هزار کیلومتر سواحل مجموع جزایر شرایط کم نظیری را ایجاد کرده اما در این شرایط حساس جمهوری اسلامی ایران برای ایستادن برای مواضع به حق خود متوجه تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌است. اما در همین شرایط در چشم سرمایه‌گذاران خارجی شاهد اشتیاقی برای ورود به این حوزه هستیم و پیشنهادهای متعددی را از سوی سرمایه‌گذاران خارجی دریافت می‌شود و اتفاقات بزرگی در حال رقم خوردن است و آیندگان قضاوت‌‌های خوبی خواهند داشت. 

وی با بیان اینکه در تعریف بسترهایی که بتوانیم متخصصان را درگیر اقتصاد دریا موفق نبودیم، گفت: استفاده از افرادی که صاحب فکر ایده هستند نباید تنها به برگزاری کنفرانس‌ها محدود شود و هنر ما مدیران است که چطور متخصصان را به این صنعت متصل کنیم و دانش متخصصان استفاده ببریم و سازمان بنادر در این بخش در این حوزه وظیفه ویژه‌ای بر عهده دارد. 

وی ادامه داد: ترانزیت اهمیت بالایی دارد و صدها سال گذشته از مسیر ایران به عنوان راه ابریشم یاد شده و اخیر یکی از مسئولان کشورها به من گفت گویا خداوند خواسته دوباره راه ابریشم از مسیر ایران احیا شود. 

بذرپاش گفت: به دلیل بدخواهی دشمنان نمی‌خواهیم دستاوردهای کشور در بخش ترانزیت اعلام و اطلاع رسانی کنیم تنها ٣٠ درصد اتفاقات رخ داده اعلام می‌کنیم و به دنبال این هستیم که درآمدهای ترانزیتی را از درآمدهای نفتی افزایش دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها