کد خبر: 611690
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۱:۰۲:۳۴
| |

بیت ستاری، کارشناس مسکن:

خانه‌های خالی فقط ۵ درصد از بازار مسکن را پوشش می‌دهد و مشکلی را برطرف نمی‌کند

به گفته یک کارشناس مسکن، خانه‌های خالی فقط ۵ درصد از بازار مسکن را پوشش می‌دهد و مشکلی از کمبود مسکن را برطرف نمی‌کند.

خانه‌های خالی فقط ۵ درصد از بازار مسکن را پوشش می‌دهد و مشکلی را برطرف نمی‌کند
کد خبر: 611690
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۱:۰۲:۳۴

بیت ستاری، کارشناس مسکن در خصوص اخذ مالیات خانه‌های و تأثیر آن بر روی بازار گفت: مسکن‌های خالی مشکلی از کمبود مسکن را برطرف نمی‌کند، مسکن‌های خالی مگر چند واحد است نهایت ۵۰ هزار واحد مسکن خالی وجود دارد و این ۵۰ هزار واحد نمی‌تواند راهی را کمبود مسکن نیست.

به گزارش مهر، وی در ادامه بیان کرد: بیشتر خانه‌های خالی برای شرکت‌های خصولتی و بانک‌ها است و این قرار نیست مشکل تقاضا را برطرف کند با توجه به اینکه مسکن خالی در همه کشورها فقط ۵ درصد شهرها را پوشش می‌دهد و نمی‌تواند تأثیری بر اجاره بها و خرید مسکن داشته باشد و این ادعای کذب است که مالیات خانه‌های خالی می‌تواند راهکاری برای به تعادل رسیدن این بازار باشد.

این کارشناس مسکن در ادامه افزود: وقتی مردم از شهرها به روستاها و حاشیه‌ها می‌روند و از سوی دیگر از کشوری به کشور دیگر می‌روند بحران کوچ است که این روزها رخ داده است و این ادعای سخیفی است که خانه‌های خالی می‌تواند به بازار مسکن کمک کند.

بیت الله ستاری راهکار حل مشکل مسکن را گفت: راهکار حل مشکل مسکن مالیات ستانی از خانه‌های خالی نیست بلکه ساخت و ساز می‌تواند راهکار مناسب باشد و ساخت یک میلیون مسکن در سال می‌تواند مشکل مسکن را حل کند و گفتن مالیات خانه‌های خالی صحبت سخیفی است که از سوی مسؤولین گفته می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها