کد خبر: 609250
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۲۰:۰۰:۵۸
| |

روزنامه کیهان زیرآب بانک‌های خصوصی را زد!

روزنامه کیهان نوشت: مهم‌ترین معضل اقتصاد ایران از اواخر دهه 70 به این‌سو، ظهور و بروز بانک‌های خصوصی و ریشه دواندن آنها در همه ساحات اقتصادی است. این نهادهای نوظهور که قرار بود بازوی یاری‌گر اقتصاد ما باشند، امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که هر کجا دست می‌گذارید، نشانه‌هایی از حضور مخرب آنها مشاهده می‌شود.

روزنامه کیهان زیرآب بانک‌های خصوصی را زد!
کد خبر: 609250
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۲۰:۰۰:۵۸

روزنامه کیهان گزارش یک امروز خود را به نقد عملکرد بانک‌های خصوصی اختصاص داده و آنان را مهم‌ترین معضل اقتصاد ایران خوانده است!

به گزارش کیهان، اقتصاد ایران از مشکلات ساختاری بسیاری رنج می‌برد که از دهه‌ها قبل با آن همراه بوده است که سلطه ساختار پیچیده دیوان‌سالارانه و نابودگر خلاقیت و نوآوری، وابستگی به درآمدهای نفتی، تورم‌های بلندمدت و... از آن جمله‌اند. اما برخی موارد هستند در دهه‌های اخیر به وجود آمده و خود به اژدهایی هفت‌سر در ساختار معیوب اقتصادی ما بدل شده‌اند. شاید مهم‌ترین معضل اقتصاد ایران از اواخر دهه 70 به این‌سو، ظهور و بروز بانک‌های خصوصی و ریشه دواندن آنها در همه ساحات اقتصادی است. این نهادهای نوظهور که قرار بود بازوی یاری‌گر اقتصاد ما باشند، امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که هر کجا دست می‌گذارید، نشانه‌هایی از حضور مخرب آنها مشاهده می‌شود.

این روزنامه در همین حال نوشته است: البته نمی‌توان خدمات این بانک‌ها را هم نادیده گرفت، چرا که به فراخور شرایط، این نهادهای مالی در زمینه تأمین مالی تولید، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و برخی موارد دیگر مشارکت داشته‌اند، اما حجم خرابی این نهادها به قدری بزرگ بوده است که خدمات آنها در برابر این تخریب‌ها به چشم نمی‌آید.

کیهان تاکید کرده است: به ‌هر تقدیر بر کسی پوشیده نیست که باید یک‌بار برای همیشه فکری به حال بانک‌های متخلف کرد تا اقتصاد رنجور ما از دست آنها خلاص شود و اهتمام این روزهای دولت و سایر نهادهای مسئول می‌تواند نویدبخش این مهم و نهایتاً اصلاح اقتصاد کشور باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها