کد خبر: 608660
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۱۸:۲۰
| |

صدرالدین عظیمی، نائب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی خبر داد:

زیان 20 هزار تومانی تولیدکنندگان مرغ گوشتی

به گفته نائب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، باتوجه به قیمت مرغ کیلویی ۴۵ هزار تومان تولیدکنندگان در ضرر ۲۰ هزار تومانی در هر کیلو به سر می‌برند.

زیان 20 هزار تومانی تولیدکنندگان مرغ گوشتی
کد خبر: 608660
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۱۸:۲۰

به گفته نائب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، تولید مرغ کیلویی ۶۵ هزار تومان تمام شده است و فروش مرغ کیلویی ۴۵ هزار تومان به معنی تحمیل ضرر ۲۰ هزار تومانی در هر کیلو به دولت و تولیدکنندگان است.

به گزارش ایلنا، صدرالدین عظیمی، نائب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی قیمت واقعی مرغ زنده با احتساب سود مرغدار را کیلویی ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان دانست و گفت: وزارت کشاورزی به‌صورت دستوری قیمت را پایین نگه می‌دارد اما از برای ادامه حیات تولید از تولیدکنندگان نیز حمایت نمی‌کند و کمبود این روزهای مرغ در بازار را می‌توان به عدم حمایت وزرات کشاورزی از تولیدکنندگان نسبت داد.

وی با تایید کاهش تعداد جوجه‌ریزی، تصریح کرد: حدود ۱۱۰ میلیون جوجه ریزی در دی سال گذشته انجام شد اما این عدد در اسفند به ۸۵ میلیون قطعه رسید.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی با اشاره به کاهش تولید جوجه یک روزه از سوی انجمن مربوطه، گفت: ضرر و زیان قابل توجه مرغداران در ماه‌های گذشته باعث شد تولیدکنندگان انگیزه تولید را از دست بدهند و قیمت جوجه یک روزه به ۲ تا ۳ هزار تومان رسید. همین مسئله باعث شد تولیدکنندگان جوجه یک روزه حجم تولید را کاهش و تلاش کردند تولید را با تقاضا هماهنگ کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها