ادعای سخنگوی دولت:

تجارت خارجی ایران در سال گذشته ۱۱۲ میلیارد دلار بود

سخنگوی دولت گفت: تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ میلیارد دلار هم عبور کرد و به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید.

تجارت خارجی ایران در سال گذشته ۱۱۲ میلیارد دلار بود
کد خبر: 608472
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۱:۳۰:۴۰

علی بهادری جهرمی شامگاه پنجشنبه با حضور در گردهمایی بزرگ نیروهای ولایی و انقلابی بابل در مدرسه صدر این شهرستان، افزود: تجارت خارجی ما سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ میلیارد دلار هم گذشت و ۱۱۲ میلیارد دلار بود و به نسبت شروع دولت ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در بحث خودرو در سال ۹۱ سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در کشور توزیع می شد که در دولت بعد از آن، به زیر ۸۰۰ هزار رسید و شهریور ۱۴۰۰ که دولت شروع به کار کرد زیر یک میلیون خودرو عرضه می شد.

وی افزود: دست کم چهار میلیون خودرو در آن چهار سال از میزان نیاز عقب افتاد و این نتیجه الگوی تعامل با غرب در حوزه اقتصادی در دولت قبل بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اما در بحث ارز در هشت سال قیمت ارز از سه هزار تومان به ۳۲ هزار تومان رسید و بعد مسوولان آن را به ۲۷ هزار تومان رساندند که این یعنی ۹۰۰ درصد افزایش رسید.

بهادری جهرمی اظهار کرد: در هشت سال قبل از دولت سیزدهم، نه تنها رکورددار تورم در دولت های بعد از انقلاب بلکه در ۱۰۰ سال اخیر بوده ایم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دشمن برای از پا در آوردن کشور هر آنچه در توان داشت به میدان آورد. شیطان بزرگ و همه ایادی با همه ابزار وارد میدان آمدند و مردم مقاومت کردند که نمونه آن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بود

وی ادامه داد: دشمن مشکل و مساله اساسی دارد که آن مساله هویت ایرانی و اسلامی مردم ایران است. این دین مداری، روحیه، استعداد و نخبگی، تلاش و پشتکار، و پیوند ناگسستنی میان امت و امامت و ولایتمداری دشمن را با هر ابزاری که وارد می شود به زمین می زند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: مرکز ثقل جنگ ترکیبی دشمن همین ضربه زدن به هویت ایرانی و از بین بردن آن است؛ اما اینکه دولت چه کرد باید بگویم دولت دور برگردان زد و یک میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو در یکسال عرضه کرد. و در بحث ناترازی بودجه موفق بودیم و تورم ۶۰درصدی سالانه را به ۴۶درصد رسانده‌ایم.

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی علت این پیروزی را رهبری داهیانه امام راحل و تعامل مناسب امت یا مردم با رهبر در الگوی امت امامت دانست.

وی افزود: این پیروزی تاریخی و الگوی انقلاب اسلامی باعث شد ایادی استکباری هم تمام قدتر پای مسیر ضربه زدن این بنیان بیایند که اصل ذاتی وجودش ضرر است. ظلمت از نور متنفر است و آشوبگری، ایجاد تفرقه، اختلاف افکنی، شبهه افکنی ها، دسته دسته کردن ها، زیر سوال بردن واقعیت ها تا اقدامات نظامی و جنگ افروزی ها اقدامات رسانه ای و اقتصادی، تحریم ها محدودیت و ممنوع کردن ها را کار این شیاطین است.

سخنگوی دولت با طرح این پرسش که چرا کشوری را ۴۴ سال تحریم کنند و چه ضرری دارد این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشد و چرا باید این اقدام غیرطبیعی را علیه ایران اعمال کنند، گفت: البته این کار برای کشور تحریم کننده هم هزینه دارد و کشورهای ثالث را از معامله با ایران منع کرده و با این کار آبروی خود را زیر سوال می برند

وی یادآور شد: دشمن می داند موفقیت این الگو یعنی شکست الگویی که بعد از رنسانس آن را تنهای الگوی پیشرفت می دانستند. سالها دروغ و راست را در هم آمیختند تا ذره ای انحراف در مسیر پیامبران الهی ایجاد کنند که یکی از آنها جدایی دین از سیاست است. در ۲۰۰ سال اخیر هجمه های جدید می کردند. انقلاب اسلامی یعنی با یکی بودن دین و سیاست هم می توان موفق بود و دشمنان می گویند ما این کشور را تحریم کردیم علیه آن هشت سال جنگ به راه انداختیم و او را تقریبا درگیر یک جنگ جهانی کردیم اما نه تنها عقب نیفتاد بلکه پیشرفت هم کرده و این چه الگو و مدلی است اگر این مدل را مردم در جهان بشناسند بسیار خطرناک است و همه استدلال های ما را زیر سوال می برد پس باید تمام قد مقابل آن بایستیم.

بهادری جهرمی، با مقایسه انقلاب اسلامی با دوره قبل از آن اظهار کرد: از ۱۰۰ درصد وابستگی نظامی و ۱۰۰ درصد وابستگی به نفت ب سمت استقلال نظامی و کاهش وابستگی به نفت رفتیم. برای همین می خواهند تا مردم شیرینی پیشرو بودن در حوزه صنعتی، پزشکی، کشاورزی و درمانی حس نکنند و اینکه امروز با داشتن دانش هسته ای می توانیم پرتو درمانی داشته باشیم و مردم باید تصور کنند ضرر کردیم و نباید بدانند. در حوزه نانو جزو پنجمین کشور دنیا هستیم.

وی افزود: چون کشورهای دیگر یاد می گیرند و جنگ ترکیبی که رهبری فرمودند یعنی استفاده دشمن از هر ابزاری در این ۴۴ سال علیه ایران به رشد جمهوری اسلامی انجامید و رشد امروز جمهوری اسلامی با ۴۴ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

دبیر هیات دولت با غیرقابل مقایسه دانستن پیشرفت‌های ۴۴ سال قبل و بعد انقلاب گفت: سطح رفاه و میزان سواد عمومی در این دو برهه زمانی، امید به زندگی سطح دسترسی به خدمات بهداشتی و مواد غذایی قابل مقایسه نیست ... قبل از انقلاب گاهی موارد قحطی بود اما به زعم آنان نباید این تاریخ دیده شود و دست شان رو می شود.

بهادری جهرمی یکی از ابزار جنگ دشمن را استفاده از نیروی نفوذی عنوان کرد و گفت: وقتی می‌خواهیم رقیب را کنار بزنیم یکی از ابزار داشتن وجود نفوذی در همان رقیب است. گاهی نفوذی حتی نمی داند که آدم کسی است و رقیب ذهن او را منحرف و دچار خطای محاسباتی می کند و دشمن هم به همین منظور از یک تعداد نفوذی و همچنین تعدادی. مخالفان داخلی کشور و یاران نظام سلطنتی استفاده کرد و در کنار آن با اعمال تحریم سعی دارد تا در هیچ زمینه ای پیشرفت نداشته باشیم و ما هم در مقابل تسلیم شویم و به ۴۴ سال قبل از انقلاب که چشم می گفتیم و حتی اختیار کشور خودمان را هم نداشتیم، برگردیم.

وی با بیان اینکه ما حتی مدل تسلیم شدن را تجربه کردیم، ادامه داد: در آن زمان می گفتند ایران ژاندارم منطقه شده است و بیایید مبتنی بر آمارهای جهانی قدرت نظامی امروز که مردم ساختند با ژاندارم منطقه قبل انقلاب را مقایسه کنیم.

سخنگوی دولت گفت: در این سالها هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر جا نقطه ضعف نشان داده ایم ضرر کردیم. دشمن وقتی پیشرفت را می بیند سراسیمه می شود و تمام قد وارد جنگ می شود که یک لیتر نفت نتوانی بفروشی و یک ریال نتوانی وارد کشور کنی.

بهادری جهرمی اذعان کرد: حدود هشت سال قبل از این دولت را با رویه مذاکره پیش رفتیم در حوزه سلامت و بهداشت نتیجه الگوی مذاکره چه بود؟ اقلام دارویی و کالای اساسی را گفتند بخاطر حقوق بشری بودن تحریم نمی کنند اما آیا به ما واکسن دادند.

این مقام مسوول تصریح کرد: شهریور ۱۴۰۰ روزی ۷۰۹ نفر کشته شده کرونا داشتیم مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری و بازار کسب و کار و سفر تعطیل بود بعد از سه ماه کشور رکورد دار تزریق واکسن در جهان شد پس باید از الگوهای موفق تجربه بگیریم.

وی با اشاره به الگوی جدید گفت: ۲۹ سال است که آمریکا مثلا آمده با صدام مبارزه کرده و بر عراق و همچنین افغانستان سیطره دارد باید دید چه تکنولوژی و پیشرفتی برای مردم این ۲ کشور آورده است. و در همین ۲۰ سال با ما در جنگ بود که پیشرفت های فراوان در علم تکنولوژی و صنعت داشتیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بحث اقتصادی و به ویژه فروش نفت رئیس جمهور گفته بود که یکی از مدیران وقت رئیس جمهور قبل در مقابل رهبری به حضرت آقا گفت کسی ۳۰۰ بشکه نفت برای ما بفروشد او را وزیر نفت می کنم و این در حالی است که در ابتدای دولت با وجود همان تحریم هر ماه بیش‌از ماه قبل نفت می فروشیم و ارز حاصل از آن وارد کشور می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها