کد خبر: 608404
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۰:۲۰:۲۹
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

دلالان خودرو حذف نشده‌اند و همچنان نقش اصلی را بازی می‌کنند

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به‌رغم اینکه سیاست‌گذار خودرویی ادعا دارد با رویه جدیدی که پیش گرفته و با «حذف قرعه‌کشی» می‌تواند دلالی در بازار خودرو را کنترل کند اما همچنان این دلالان هستند که نقش اصلی را حتی در سیاست جدید خودرویی ایفا می‌کنند.

 دلالان خودرو حذف نشده‌اند و همچنان نقش اصلی را بازی می‌کنند
کد خبر: 608404
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۰:۲۰:۲۹

روزنامه دنیای اقتصاد با استناد به آمار منتشر شده از متقاضیان خودروهای طرح یکپارچه تاکید کرده که همچنان دلالان نقش اصلی را بازی می‌کنند و حذف نشده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، آمار منتشر‌شده از پراکندگی ثبت‌نام خودرو در این مرحله از عرضه، درس‌های مهمی برای سیاستگذار دارد. می‌توان ادعا کرد ریشه استقبال قابل‌توجه از محصولات ایران‌خودرو در تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار آنها قرار دارد.

این روزنامه یادآور شده است: ثبت‌نام برای محصولات برخی خودروسازان دیگر که اختلاف قیمت کارخانه و بازارشان چندان بالا نیست، کم بوده است. این موضوع خود شاهدی بر این مدعاست که به‌رغم اینکه سیاست‌گذار خودرویی ادعا دارد با رویه جدیدی که پیش گرفته و با «حذف قرعه‌کشی» می‌تواند دلالی در بازار خودرو را کنترل کند اما همچنان این دلالان هستند که نقش اصلی را حتی در سیاست جدید خودرویی ایفا می‌کنند. حتی می‌توان گفت که افزایش قیمت ۱۰ تا ۴۲درصدی نرخ خودرو کمکی به حذف دلالان نکرده و با توجه به اختلاف بیش از ۱۰۰درصدی قیمت خودرو در کارخانه و بازار، همچنان واسطه‌گری سودآور و جذاب است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها