کد خبر: 608150
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۹:۵۰:۴۳
| |

هشدار روزنامه اطلاعات:

هیچ خطری بیش از تورم موذی و موریانه‌وار در سکوت کشور تهدید نمی‌کند

روزنامه اطلاعات نوشت: هیچ خطری بیش از تورم موذی و موریانه وار در سکوت کشور را تهدید نمی کند و تلاش برای ایجاد تغییرات لازم در راستای حل این معضل، به نظر مهمترین کارحاکمیت در روزهای حساس کنونی است.

هیچ خطری بیش از تورم موذی و موریانه‌وار در سکوت کشور تهدید نمی‌کند
کد خبر: 608150
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۹:۵۰:۴۳

روزنامه اطلاعات هشدار داده که هیچ خطری بیش از تورم موذی و موریانه‌وار در سکوت کشور تهدید نمی‌کند.

به گزارش اطلاعات، ریشه های غیراقتصادی تورم در دو عامل خلاصه می شود:حکمرانی و انتظارات تورمی. به نظر می رسد درشرایط خاص ایران وجغرافیای سیاسی اش، اثربخشی غیر اقتصادی برتورم موجود، بسیار بیش از بخش اقتصادی اش باشد. به عبارت صریح تر عواملی که دراین قسمت قراردارند به مانند پی واسکلت ساختمان به گونه ای بر تورم اثر گذاشته و می گذارند که هرگونه اصلاح روبنا یا همان تدابیر مرسوم اقتصادی را بی اثرمی کنند و لذا تا زمانی که برای تغییر این مولفه ها فکری نشود، اصولا متغیرهای مرسوم بخش اقتصادی امکان تغییر ندارند و هرگونه تلاش و هیاهو و اعلام تریبونی دراین باره هم کم حاصل و بیشتر برای راضی کردن خلق به اینکه ” ماداریم کاری می کنیم”، است.

روزنامه اطلاعات تاکید کرده است: درنهایت هم صریح اینکه هیچ خطری بیش از تورم موذی و موریانه وار در سکوت کشور را تهدید نمی کند و تلاش برای ایجاد تغییرات لازم در راستای حل این معضل، به نظر مهمترین کارحاکمیت در روزهای حساس کنونی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها