کد خبر: 607310
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۱:۱۰:۳۷
| |

روزنامه دولت آب پاکی را روی دست مخالفان وزیر صمت ریخت:

قرار نیست فاطمی‌امین قربانی عملکرد دولت گذشته و شورای رقابت شود

روزنامه ایران نوشت: هر بار اصلاح قیمت خودرو یک قربانی می‌گرفت، اما در دولت سیزدهم قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد، چرا که تصمیم درباره اصلاح قیمت خودرو عقلایی بوده است.

قرار نیست فاطمی‌امین قربانی عملکرد دولت گذشته و شورای رقابت شود
کد خبر: 607310
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۱:۱۰:۳۷

روزنامه دولت آب پاکی را روی دست مخالفان وزیر صمت ریخت و تاکید کرد که قرار نیست او قربانی عملکرد دولت گذشته و شورای رقابت شود!

به گزارش ایران، در سنوات گذشته (دولت‌های گذشته) با اصلاح قیمت خودرو، وزیر، معاون وزیر یا مدیران خودروسازی برکنار می‌شدند و این‌گونه وانمود می‌شد که با حذف یک مدیر، شرایط بهتر خواهد شد. در حقیقت هر بار اصلاح قیمت خودرو یک قربانی می‌گرفت، اما در دولت سیزدهم قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد، چرا که تصمیم درباره اصلاح قیمت خودرو عقلایی بوده است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: اگر طی هفته گذشته به طور متوسط با 29 درصد افزایش قیمت خودرو موافقت شد، دلیل آن به عملکرد دولت گذشته و به خصوص شورای رقابت برمی گردد؛ شورایی که نتوانست واقع نگر باشد. شورای رقابت در دولت دوازدهم اجازه نداد که قیمت خودرو بر اساس نرخ تورم تعیین شود و نسبت به سرکوب قیمت‌ها اقدام کرد، این در حالی است که در آن برهه زمانی، روز به روز فاصله قیمت کارخانه و بازار بیشتر می‌شد و همچنین کیفیت خودرو روند نزولی به خود گرفت و از سویی تیراژ تولید بشدت کاهش پیدا کرد به گونه‌ای که تولید خودرو که به جهت تحریم سال 97 بشدت آسیب پذیر شده بود نتوانست در دولت گذشته به بیش از 700 هزار دستگاه در سال برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها