چرا وزارت صمت و شورای رقابت قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها را اعلام نمی‌کنند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مسائلی مانند نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید سبب شده شورای رقابت و وزارت صمت هیچکدام مسوولیت اعلام قیمت جدید خودروها را نپذیرند.

چرا وزارت صمت و شورای رقابت قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها را اعلام نمی‌کنند؟
کد خبر: 605682
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۲۱:۲۰:۲۲

روزنامه دنیای اقتصاد معتقد است مسائلی چون نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید باعث شده وزارت صمت و شورای رقابت قیمت جدید خودروها را گردن نگیرند و در اعلام قیمت‌ها تعلل کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی موضوع افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی از حدودا دو ماه پیش مطرح و طبق اعلام شورای رقابت لیست نهایی قیمت‌ها نیز در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته که مسوولیت سنگین این ماجرا (افزایش قیمت خودرو در مبدا)، سبب تاخیر در اعلام نرخ‌های جدید شده است.

این روزنامه نوشته است: به نظر می‌رسد مسائلی مانند نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم  و رشد تولید احتمال استیضاح وزیر صمت، رشد قیمت در بازار آزاد و همچنین تبعات اجتماعی منفی، عواملی هستند که سبب شده شورای رقابت و وزارت صمت هیچکدام مسوولیت اعلام قیمت جدید خودروها را (تا لحظه تنظیم این گزارش) نپذیرند. در این بین، نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نقش اساسی در این ماجرا دارد. به عبارت بهتر، برای افکار عمومی قابل هضم نیست که در سال مهار تورم و در همین روزهای ابتدایی سال، قیمت کارخانه‌ای خودروها به طور میانگین حداقل ۲۷ یا شاید ۴۰ درصد بالا برود. این موضوع (شعار امسال) همچنین سبب شد وزارت صمت و شورای رقابت از تصمیم پیش از امسال خود مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی تا ۷۰درصد نیز عقب‌نشینی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها