کد خبر: 605592
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۸:۵۷:۰۳
| |

طلا در بازار جهانی رکورد تازه ثبت کرد

به گفته یک کارشناس ارشد طلا و سکه قیمت طلا در بازارهای جهانی وارد رکورد بی‌سابقه شد.

طلا در بازار جهانی رکورد تازه ثبت کرد
کد خبر: 605592
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۸:۵۷:۰۳

قیمت طلا از روز گذشته با تصمیم فدرال رزرو آمریکا وارد هزاره سوم قیمتی خود شد و رکورد بیشترین قیمت را به نام خود ثبت کرد. طلا در بازارهای جهانی از روز سه شنبه (دیروز) بالاخره پس از چندین بار که دچار نوسان شده بود از مرز ۲ هزار دلار عبور کرد.

به گزارش سایت بازار، محمد کشتی‌آرای رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر و کارشناس ارشد طلا و سکه معتقد است که تصمیم فدرال رزرو آمریکا و ورشکسته شدن بانک ها در آمریکا باعث شده تا قیمت طلا در بازارهای جهانی در دو روز گذشته با ۵۶ دلار افزایش به مرز ۲۰۲۶ دلار که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود برسد.

کشتی آرای با اشاره به اینکه این اتفاق می توانست موجب خروج سرمایه و رفتن سرمایه به سمت طلا شود ادامه داد: این اتفاق باعث شد تا در روزهای پایانی سال قیمت طلا در هر اونس به مرز ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برسد. اگر چه در سال های قبل یک بار قیمت طلا در بازارهای جهانی به مرز ۲ هزار دلار رسیده و عبور کرده بود اما تا این حد رشد نکرده بود.

او ادامه داد: در دو روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی ۵۶ دلار افزایش داشته است و به مرز ۲۰۲۶ دلار رسیده است که در نوع خود بی سابقه و رکورد محسوب می شود. به هر حال این رشد قیمت همانطور که عرض کردم می تواند به تصمیمات فدرال رزرو آمریکا و ورشکستگی بانک ها و خروج سرمایه ها و رفتن این سرمایه ها به سمت بازار طلا باشد.

کارشناس ارشد طلا و سکه با اشاره به اینکه دو عامل طلای جهانی و دلار در بازار ارز بر تعیین قیمت طلا و سکه تاثیر می گذارند تاکید کرد: قیمت انواع مسکوکات امروز شاهد هستیم که به تعادل رسیده است به طوریکه قیمت سکه بهار آزادی از ۳۳ میلیون تومان به ۳۱ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی در خصوص کاهش حباب سکه نیز اینطور توضیح می دهد: از ششم فروردین ماه جاری با بارگذاری ربع سکه بهار آزادی ( به هر کد ملی ۵ ربع سکه) در مرکز مبادلات ارزی می بینیم که حباب ربع سکه نیز کاهش چشمگیری داشته است. در حالیکه در ایام عید حباب سکه رشد کرده بود.

کارشناس ارشد طلا و سکه اضافه کرد: برای تایید این اظهارات باید عنوان کنم که در کشور هند ۱۱ درصد طلای دنیا در اختیار بانوان هندی است که همین آمار می تواند نشان دهد که چه کمکی به اقتصاد کشور می کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها