کد خبر: 605512
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۱:۲۳:۱۳
| |

وزیر نفت:

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

وزیر نفت گفت: دولت و وزارت نفت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند و مردم به شایعات در این زمینه توجه نکنند.

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم
کد خبر: 605512
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۱:۲۳:۱۳

جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار شایعاتی درباره افزایش قیمت بنزین گفت: بارها اعلام شده است که هیچگونه افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت، وزارت نفت و مجلس نیست.

به گزارش ایرنا، وی درباره وضیعت قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: با تصمیم اعضای اوپک پلاس مصوب شد که تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان تولید نفت جهانی دو میلیون بشکه کاهش یابد تا قیمت نفت متعادل شود. در چند هفته گذشته مذاکراتی بین اعضای اوپک پلاس در کمیته فنی انجام شد و همه بر این نظر بودند برای جلوگیری از افت قیمت، به میزان یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت دیگر هم در سال 2023 کاهش تولید داشته باشیم که این موضوع در اجلاس وزارتی اوپک پلاس نهایی خواهد شد.

اوجی با یادآوری اینکه ایران یکی از اعضای فعال در اوپک پلاس است،  خاطر نشان کرد: تصویب همین میزان کاهش در کمیته فنی اوپک پلاس قیمت نفت در بازارهای جهانی ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: آمریکایی ها فشار زیادی آوردند که اوپک پلاس افزایش تولید داشته باشد ولی تمامی اعضا نظرشان بر این نبود و جمهوری اسلامی ایران نیز مصر بود که این اتفاق بیفتد و لذا در کمیته فنی اوپک پلاس این اتفاق رقم خورد.

اوجی این نکته را هم گفت که در موضوع کاهش تولید نفت در کمیته فنی اوپک پلاس همدلی خوبی بین اعضا از جمله ایران، عربستان، کویت عراق و روسیه برقرار است.

جلوگیری از خام فروشی با افتتاح پالایشگاهها

وزیر نفت با ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته این وزارتخانه گفت: پارسال ۲۰۳ میلیون بشکه نفت بیش از ۱۳۹۹ و ۹۰ میلیون بیش از سال ۱۴۰۰ فروختیم و تقریباً ۹۰ درصد تکالیف بودجه‌ای خود را عمل کردیم.

اوجی به مردم قول داد که امسال با افتتاح پالایشگاه‌ها از خام فروشی نفت جلوگیری شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها