کد خبر: 605194
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۸:۰۱:۳۱
| |

کیوان کاشفی عضو هیئت رئیسه اتاق ایران خبر داد

راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و عربستان

به گفته عضو هیئت رئیسه اتاق ایران، به‌زودی با پیگیری اتاق ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و عربستان
کد خبر: 605194
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۸:۰۱:۳۱

کیوان کاشفی عضو هیئت رئیسه اتاق ایران عادی‌سازی روابط ایران و عربستان را اصلی‌ترین مسئله سیاسی و اقتصادی کشور طی یک ماه اخیر عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی از این تعامل سازنده و مثبت بسیار استقبال می‌کند.

به گزارش تسنیم، کاشفی گفت: همکاری سیاسی و اقتصادی دو کشور زمینه‌ساز ثبات در منطقه است.

 

او با بیان اینکه "بخش خصوصی نیز از هم‌اکنون اقدامات لازم را برای تعاملات اقتصادی با عربستان آغاز کرده است"، ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم از سوی اتاق ایران برای تعامل اقتصادی با عربستان و اتاق بازرگانی این کشور آغاز شده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه "عربستان از معدود کشورهای منطقه است که با آن اتاق بازرگانی مشترک نداریم"، گفت: با پیگیری اتاق ایران به‌زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور راه‌اندازی می‌شود و گامی مفید برای پیش‌برد اهداف اقتصادی ایران و عربستان خواهد بود.

او ادامه داد: عربستان سعودی، اقتصاد بزرگی است که تاکنون آن‌طور که باید از ظرفیت آن استفاده نشده است؛ به‌گونه‌ای که اوج تعاملات با عربستان در سال 1391 بود که ارزش آن از 200 میلیون دلار فراتر نمی‌رفت.

عضو هیئت رییسه اتاق ایران از ظرفیت تراز تجاری 300 میلیارد دلاری عربستان یاد کرد که می‌تواند طی سال‌های آتی بازار حداقل دو، تا سه میلیارد دلاری را پیشِ‌روی ایران قرار دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها