کد خبر: 602327
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۵:۱۰:۱۹
| |

سخنگوی دولت:

رشد اقتصادی در فصل پاییز 5.3 درصد بود / بنزین گران نمی‌شود

به گفته سخنگوی دولت مطابق آخرین آمار در حوزه اقتصادی رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در فصل پاییز رقم خورد.

رشد اقتصادی در فصل پاییز 5.3 درصد بود / بنزین گران نمی‌شود
کد خبر: 602327
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۵:۱۰:۱۹

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: در حوزه اقتصادی مطابق آخرین آمار رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در فصل پاییز رقم خورد بنابراین رشد اقتصادی می‌تواند جبران کننده فشارهای اقتصادی ایجاد شده در طول یک دهه گذشته باشد.

به گزارش مهر، سخنگوی دولت گفت: فروش اموال تملیکی که در انبارهای باقی مانده بود و متعلق به عموم مردم بود رشد ۵۰۰ درصدی را تجربه کرد. طرح دولت الکترونیک در سال جاری اجرا شد و حدود ۱۱ میلیون کاربر از خدمات این پنجره بهره برداری کرده و بیش از ۲ هزار کارخانه راکد و غیر راکد در سال جاری فعال شدند.

بهادری جهرمی با اشاره به تولید خودرو در کشور، بیان کرد: در این حوزه به آمارهای پیش از سال ۹۷ یعنی به تولید خودرو در مرز ۱ میلیون هزار رسیده ایم که این مرز را رد خواهیم کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: توزیع رانتی یارانه‌های دولتی حذف شد و در سال جاری عملاً از تولید کنندگان حمایت کردیم. تکمیل سامانه جامع تجارت با سرعت بیشتری اجرا شد. 

وی در رابطه با احیای روابط ایران و عربستان پس از ۷ سال بیان کرد: توسعه روابط همسایگی از اولویت‌های دولت بود. کشورهای منطقه نیز از احیای روابط استقبال کردند. 

وی در رابطه با اینکه کالابرگ الکترونیک به چه صورت و بi چه افرادی داده می‌شود؟ تاکید کرد: سامانه هدفمندی یارانه‌ها برقرار است و امکان ثبت اعتراض وجود دارد که به صورت ماهانه و مستمر اعمال می‌شود. کالابرگ به افرادی که یارانه می‌گیرند اختصاص پیدا می‌کنند و در حال حاضر به صورت اختیاری است. برای سال آینده باید دید مجلس چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرد.

سخنگوی دولت در پایان نیز در رابطه با شایعه افزایش قیمت بنزین در سال آتی گفت: از رسانه‌های رسمی انتظار می‌رود به شایعات توجه نکنند و آن را جدی نگیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها