کد خبر: 602057
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۰:۱۶:۴۸
| |

قیمت گوشت گوسفند در میدان بهمن ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان شد

در بررسی وضعیت قیمت کالاهای ضروری در ایام عید اعلام شد که قیمت گوشت گوسفندی در میدان بهمن کیلویی 330 تا 335 هزار تومان است.

قیمت گوشت گوسفند در میدان بهمن ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان شد
کد خبر: 602057
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۰:۱۶:۴۸

سعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گوشت گوسفند ۵۰۰ هزار تومانی مورد تایید و واقعی نیست، گفت: به دلیل اینکه ممکن است گوشت لاکچری بدون چربی بوده باشد. هفته‌های گذشته میانگین تولید و ‌کشتار دام سبک روزانه ۷۳۰۰ دام در شهر تهران بود و  اکنون کشتار روزانه به ۱۱ هزار دام رسیده است.

به گزارش فارس، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این موضوع که هفته گذشته قیمت دام سبک در میدان بهمن تهران به ۳۷۰ تومان هم رسید، ادامه داد: اما امروز در میدان بهمن  گوشت دام سبک بین ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. بنابراین روند قیمت‌ها کاهشی است. ملاک ما برای قیمت عمده فروشی از میدان بهمن است. وقتی قیمت از گلوگاه بازار گران باشد کاسب بر اساس آن قیمت می‌دهد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میانگین گوشت گوسفندی الان در تهران ۳۳۵ تا ۳۵۰ هزار تومان است، افزود: حدود ۸ درصد روی این قیمت در قصابی برای خرید لاشه گوسفند افزوده می‌شود. حالا اگر فیله یا ران باشد قیمت فرق می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که امروز قیمت لاشه یا شقه گوساله ۲۲۰ هزار تومان است، عنوان کرد: در میادین شهرداری به دلیل حذف واسطه قیمت لاشه ۲۰۳ هزار تومان است و با احتساب قیمت ران میانگین ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. گوشت چرخ کرده با قیمت ۱۷۵، گوشت گوساله مخلوط ۱۹۲ و ران گوساله ۲۲۰ هزار تومان در فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

امراللهی خاطرنشان کرد: ما تا آذرماه همین امسال حدود ۷۰۰ هزار داد سبک و ۷۲ هزار راس دام سنگین خرید حمایتی داشتیم. این خرید حمایتی دولت از همین گوشت عشایری است که در فصل تابستان به دلیل خشکسالی روی دستشان مانده بود. دولت وارد عمل شد و آن گوشت در فروشگاه‌ها زنجیره‌ای به فروش می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مازیار ارسالی در
    سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲

    دروغه میدان بهمن ومیادین با مغازه حداکثر به 20000تومان می رسد ؟.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها