کد خبر: 602046
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۹:۵۹:۲۷
| |

مجید عشقی، رییس سازمان بورس:

خودروسازان به دلیل عدم تعهد به عرضه خودرو در بورس حساب‌کشی می‌شوند

مجید عشقی درباره برخورد با خودروسازان که به تعهدات‌شان در عرضه خودرو بورس عمل نکردند، گفت: خودرو سازان درباره تعهدی درباره عرضه داشتند اما به این تعهد عمل نکردند، حساب‌کشی می‌شوند اما نمی‌خواهیم خودروساز را مجبور به عرضه خودرو در بورس کنیم.

خودروسازان به دلیل عدم تعهد به عرضه خودرو در بورس حساب‌کشی می‌شوند
کد خبر: 602046
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۹:۵۹:۲۷

مجید عشقی، رییس سازمان بورس درباره عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: موضوع اصلی در شرکت‌های خودروساز این است که از دو سال گذشته قیمت کارخانه اصلاح نشده بود وگرنه همه می‌دانیم که به خودی خود جای عرضه خودرو در بورس نیست اما شرایطی در نحوه فروش پیش آمده که نتیجه آن چیزی از بین رفتن صنعت خودرو نبوده است که در نتیجه دود آن به چشم مصرف‌کننده رفت چراکه در این مدت حتی یک چراغ جدید هم وارد تولیدات نشد و اگر روال گذشته ادامه پیدا کند اساسا تولیدی نخواهیم داشت .

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد : به دنبال این هستیم که فروش با سود منطقی انجام شود و فروش بدون زیان انجام شود و اگر خودرو با قیمت‌های دو سال گذشته به فروش برود دیگر امکان تولید در سال آینده وجود ندارد. در حال حاضر، سازمان بورس مسوولیت کامل صرف و صلاح سهامداران را متوجه هیات مدیره خودروسازان می‌دانند و با هر سیستمی که بخواهند تولید و محصولات را بفروشند باید حقوق سهامداران را حفظ کنند و هدف سازمان این است که خودروساز زیان نکند تا حقوق سهامداران حفظ شود.

عشقی درباره برخورد با خودروسازان که به تعهدات‌شان در عرضه خودرو بورس عمل نکردند، گفت: خودرو سازان درباره تعهدی درباره عرضه داشتند اما به این تعهد عمل نکردند، حساب کشی می‌شوند اما نمی‌خواهیم خودروساز را مجبور به عرضه خودرو در بورس کنیم.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: ایران‌خودرو بابت عدم اجرای تعهدات خود درباره عرضه باید پاسخگو باشد و برای پاسخگویی و ارایه توضیحات به سازمان دعوت شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها