کد خبر: 600472
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۲۱:۱۰:۰۹
| |

روزنامه آفتاب‌ یزد بررسی کرد؛

چرا بانک‌ها مشتاق افتتاح حساب وکالتی هستند؟

روزنامه آفتاب یزد به نقل از یک کارشناس اقتصادی نوشت: منفعتی که می‌شود تصور کرد این است که بانک‌ها برای نگهداری این حساب‌ها هزینه‌ای نمی‌پردازند و ثانیا این پول‌ها در داخل بانک‌ها می‌ماند و این باعث می‌شود که بانک‌ها کسری منابع پیدا نکنند.

چرا بانک‌ها مشتاق افتتاح حساب وکالتی هستند؟
کد خبر: 600472
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۲۱:۱۰:۰۹

روزنامه آفتاب‌ یزد با آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی درباره اشتیاق بانک‌ها برای ایجاد حساب وکالتی و مزایایی که از این مسیر به آنها میرسد، گفت‌وگو کرده است.

به گزارش آفتاب‌یزد، او می‌گوید: از این طریق خود بانک‌ها مطمئن می‌شوند که فرد خریدار پول لازم برای خرید خودرو را دارد و این جهت اینگونه اعلام کردند که پول‌ها مسدود شوند. اسم این حساب‌ها را حساب‌های وکالتی گذاشتند؛ لذا الان نفعی که برای بانک‌ها دارد این است که پول از حساب‌هایی که به آن‌ها سود تعلق می‌گرفته است به حساب‌های وکالتی منتقل و بلوکه می‌شود. در این شرایط پول از بانک خارج نمی‌شود و تا زمان برداشت هزینه‌ای برای بانک‌ها ندارد. بنابراین همه بانک‌ها برای اینکه پول از حساب هایشان خارج نشود و بتوانند مبالغی را جذب کنند به ارسال پیامک برای مشتریان خود اقدام کردند. حتی برای من پیامک از بانک‌هایی آمده است که در آنجا حسابی ندارم و این پیامک‌ها می‌تواند باعث تشویق مردم برای افتتاح حساب شود. لذا منفعتی که می‌شود تصور کرد این است که بانک‌ها برای نگهداری این حساب‌ها هزینه‌ای نمی‌پردازند و ثانیا این پول‌ها در داخل بانک‌ها می‌ماند و این باعث می‌شود که بانک‌ها کسری منابع پیدا نکنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها