کد خبر: 599835
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۴:۵۵:۴۸
| |

غلامرضا مصباحی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت بازار ارز را تخته کند

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به دولت پیشنهاد کرد در بازار آزاد ارز را تخته کند.

دولت بازار ارز را تخته کند
کد خبر: 599835
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۴:۵۵:۴۸

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشنهاد من به دولت این است که بازار آزاد ارز را تخته کند و تمام تقاضاهای مشروع ارز را از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها پاسخ دهد.

به گزارش مهر، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشد بی‌سابقه قیمت دلار و دشمنی ارزی آمریکا، گفت:  آنچه که در بازار ارز و برای قیمت دلار اتفاق افتاده، ناشی از هرج و مرجی است که در بازار آزاد ارز رخ داده، این بازار فاقد مشروعیت است و باید آن‌را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه نباید زندگی ۸۵ میلیون ایرانی تحت تأثیر چند هزار دلال باشد و مردم چوب منافع دلالان را بخورند، افزود: جز چند هزار دلال از بازار آزاد ارز سود نمی‌برند. این بازار آزاد ارز، بازار دلالی و مورد نفوذ آمریکا اسرائیل و عربستان سعودی است. 

وی تاکید کرد: پیشنهاد من به دولت این است هر چه سریع‌تر بازار آزاد ارز را تخته کند و تمام تقاضا مشروع ارز را از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها پاسخ دهد.

عضو مجلس خبرگان در ادامه خاطر نشان ساخت: در حالی‌که ۹۰ درصد حجم ارز در اختیار دولت و شرکت‌های دولتی است اما دولت از طریق همان شرکت‌های دولتی از بازار ارز حمایت می‌کند، در حالی‌که این بازار فاسد و رانت‌زا و در دست عده‌ای سوداگر و قمار باز افتاده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها