کد خبر: 599232
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۶:۱۰:۰۱
| |

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار:

قیمت پسته کیلویی 450هزار تومان است

قیمت خشکبار جهانی تعیین می‌شود

به گفته رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با توجه به نرخ دلار هم اکنون هر کیلو پسته ۴۵۰ هزار تومان است.

قیمت پسته کیلویی 450هزار تومان است
کد خبر: 599232
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۶:۱۰:۰۱

نوسان قیمتی بازار ارز سبب شده تا بازارها نابسامان بوده به طوری که آجیل و خشکبار هم با قیمت دلار عرضه می‌شود.

به گزارش مهر، علیرضا ارزانی ممقانی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره وضعیت این بازار گفت: خشکبار قیمت جهانی داشته و در حال حاضر نرخ جهانی مثلاً پسته بین ۱۰ تا ۱۲ دلار است. با قیمت دلار هر کیلو پسته در بازار ایران باید ۵۴۰ هزار تومان باشد. سال گذشته نرخ دلار ۲۵ هزار تومان بود و پسته هم هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

وی ادامه داد: برای باغدار تفاوت نمی‌کند محصول خود را به مصرف کننده داخلی بدهد یا خارجی. همچنین برای فروشندگان مهم است که حجم فروش بالایی داشته باشند زیرا سود بیشتری خواهند کرد. بنابراین کسبه هم به دنبال بازار تقاضا هستند این گونه نیست که بخواهند با قیمت بالا میزان فروش خود را تحت شعاع قرار دهند.

ارزانی ممقانی درباره کف و سقف قیمت در بازار خشکبار گفت: با توجه به نوسان قیمت دلار نمی‌توان قیمتی تعیین کرد زیرا هر روز قیمت‌ها متناسب با نرخ دلار تغییر می‌کند.

این فعال بازار خشکبار گفت: قیمت تمام شده در ایران بالا بوده زیرا اگر کشاورز ایرانی از هر هکتار زمین ۳ هزار تن آفتابگردان برداشت می‌کند در چین این عدد ۷ هزار تن است. یا اگر گردو خارجی وارد نشود محصولات داخل پاسخگو نیاز نبوده و هر کیلو گردو به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها